نشریات دانشگاهی

حضور نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشگاه گلستان در شانزدهمین همایش مدیران مسئول نشریات دانشجویی کشور

یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار مدیریت امور فرهنگی دانشگاه؛ شانزدهمین همایش نمایندگان مسئول نشریات دانشگاهی سراسر کشور از تاریخ 12 تا 14 اردیبهشت در دانشگاه اصفهان برگزار شد.

در این نشست که با هدف هم اندیشی، تبادل تجربه و ارتباط بین مدیران نشریات دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار گردید سینا مرادحسینی، امیررضا وریج کاظمی و سجاد فرهمند پارسا به عنوان نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی، حضور داشتند.

در مراسم افتتاحیه همایش که با حضور دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر غفاری معاون فرهنگی وزارت علوم و مهندس عسگری مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار گردید؛ دکتر طالبی، رئیس دانشگاه اصفهان، با اشاره به جایگاه ویژه نشریات دانشگاهی اظهار داشت: فعالیت در نشریات دانشجویی گام‌های نخست حضور رسانه‌ای است، وی ضمن تاکید بر اهمیت علمی بودن فعالیت‌های رسانه‌ای، سهم اخلاق در این زمینه و انعکاس منصفانه مسائل و مشکلات را متذکر گردید.

در ادامه دکتر غفاری، ضمن تقدیر از میزبانی شایسته دانشگاه اصفهان، تبریک ایام و اعیاد شعبانیه و نیز روز معلم و استاد، نشریات را یکی از عرصه‌های فعالیت عالمانه و اندیشمندانه دانشجویان دانست و افزود: نقش نشریات بالاخص نشریات دانشگاهی به سبب مرجعیت دانشگاه نقشی اثر گذار می باشد. وی با بیان نقش نشریات دانشجویی در ایجاد سرمایه اخلاقی، اجتماعی و ایجاد شور و نشاط، نگاه نقادانه و در عین حال توجه به ظرایف این حوزه، نقد عالمانه، عادلانه و اخلاق مداری را تأکید کردند. معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در ادامه حمایت بیشتر وزارت و دانشگاه‌ها از مجموعه نشریات و ایجاد بستر به منظور فعالیت‌های هر چه بیشتر آنها را لازم دانست که مستلزم بازنگری و اصلاح می باشد.

مهندس عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، از نشریات دانشگاهی به عنوان ویترین دانشگاه‌ها یاد کرد و گفت: نشریات دانشجویی فرهنگ گفتگو را در دانشگاه درونی کرده و به عقلانی و استدلالی نمودن فعالیت‌ها کمک نموده و سعی در تعمیق فرهنگ و فضائل دینی دارند. وی ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه اصفهان، همکاری مسئولین و کارکنان این دانشگاه؛ از برگزاری چنین همایش هایی حمایت کرد.

در آخرین روز همایش نیز نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم تحقیقات و فناوری معرفی شدند.
در این انتخابات سحر مهرابی، مدیرمسئول نشریه اشراق از دانشگاه علامه طباطبایی با 149 رای، محمد حسن احمدی مدیر مسئول نشریه سلام نو از دانشگاه تهران با 141 رای به عنوان دو نماینده اصلی و محمدرضا محمدی مدیر مسئول نشریه تسنیم از دانشگاه شاهد با 87 رای به عنوان عضو علی البدل دانشجویان در شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاه‌های کشور برگزیده شدند.


  • برچسب ها:
  • همایش
  • نمایندگان مدیران مسئول
  • شورای ناظر
  • دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 1906