پیام رئیس دانشگاه گلستان به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه گلستان با انتشار پیامی سالروز شهادت اندیشمند فرزانه آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند.

متن پیام رئیس دانشگاه گلستان به شرح ذیل است:

بیست و هفتم آذر ماه یادآور عروج سرخ  مبارز روشن بین و متفکر بزرگی است که اندیشه وحدت بین حوزه و دانشگاه را خلق نمود و به عنوان یک شخصیت برجسته حوزوی و دانشگاهی در راستای تحقق وحدت حوزه و دانشگاه اهتمام جدی داشت.

حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز علم و دانش اندوزی که بر مبنای تفکر و اندیشه اسلامی حرکت می نمایند نقش بسزایی در تربیت نسل جدید و پرورش روح و فکر آنان دارند.

وحدت بین حوزه و دانشگاه باعث هدایت علم و تخصص و گره خوردن تخصص‌ ها با مبانی دینی می شود و اگر وحدت حوزه و دانشگاه تحقق یابد در عرصه جامعه افرادی تربیت می شوند که ضمن داشتن تخصص، از شاخصه بسیار مهم "تعهد" هم برخوردار باشند که این وحدت معیار ارزیابی درستی و اصالت بسیاری از حرکت های سیاسی و اسلامی دانشگاه ها و حوزه های علمیه شناخته می شود.

بی هیچ تردیدی وحدت حوزه و دانشگاه، امری ضروری است؛ چرا که این دو نهاد در حقیقت دو رکن اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که هر دو در شکل گیری و پیروزی انقلاب به رهبری امام راحل و عظیم الشأن و دفاع  از ارزش ها و در پیشرفت های ستودنی علمی جمهوری اسلامی سهم به سزایی داشته و دارند.

ما امروز هم بیش از هر زمان دیگری به این وحدت مبارک و عزت آفرین برای رسیدن به قله های پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور نیازمندیم. از این رو 27 آذرماه سالروز شهادت اندیشمند فرزانه و مجاهد روشن ضمیر آیت الله دکتر محمد مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه که از یادگارهای ارزشمند امام بزرگوار است را با ادامه را آن شهید عزیزگرامی داشته و با عزمی راسخ تر در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهیم کرد.


تعداد بازدید: 889