دکتر تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی: هدف شهید مطهری، ارتقاء تفکر و اندیشه ورزی در دانشگاه ها بود

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ به مناسبت سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و ایام بزرگداشت مقام شامخ معلم و دهه سرآمدی آموزش مراسمی با حضور و سخنرانی دکتر نور محمد تربتی نژاد نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که به همت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار شد، دکتر تربتی نژاد ضمن تبریک روز معلم، به توجه شهید مطهری به امر آموزش اشاره و گفت: شهید مطهری معتقد بودند که ارتقاء تفکر، خرد، دانش و اندیشه ورزی در گرو آموزش یافتن صحیح تجلی پیدا می کند که یکی از مراکز مهم جهت رسیدن به این هدف مهم، بدون شک دانشگاه ها هستند که وظیفه انسان سازی را هم برعهده دارند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه در حال گذر از  دانشگاه های نسل سوم که به «دانشگاه کارآفرین» معروفند هستیم  باید به نقش محوری و اساسی دانشگاه ها در آموزش اذعان داشت که تحقق این مهم مرهون تلاشها و زحمات اساتید گرانقدر و زحمتکش دانشگاه هاست.

ایشان در بخشی دیگر از سخنان خود به استراتژِی کلی سیاستهای علم و فناوری در برنامه ششم توسعه اشاره کرد و اظهار امیدواری نمود که با در دستور کار قرار دادن آن سیاستها می توانیم شاهد موفقیتها و افتخارات بزرگی در حوزه علم و فناوری استان و کشور باشیم.

دکتر تربتی نژاد در خاتمه سخنان خود از تلاشهای دکتر یغمائی رئیس دانشگاه گلستان در ایجاد و رونق فضای مناسب در پردیس دانشگاه تشکر و قدردانی کرد.


تعداد بازدید: 1593