رئیس دانشگاه گلستان درگذشت حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمد احمدی را تسلیت گفت

یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷

متن پیام بدین شرح است:

برادرگرامی جناب آقای دکتر وحید احمدی

ابوی بزرگوارتان  عالم وارسته و جلیل القدر، دانشمند گرانقدر، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای دکتر احمد احمدي که عمر شریفش را وقف اعتلای اسلام و انقلاب و خدمات صادقانه به جامعه علمی و دانشگاهی کشور کرده است، در رمضان المبارک، بهترین ماه خدا به دیدار معبود شتافته است تا پاداش نیکی، پاکی و اخلاق والای انسانی خود را از محضر حضرت دوست دریافت کند.

بنده به سهم خود و به نیابت از جامعه دانشگاهی گلستان این ضایعه و مصیبت جانسوز را به حضرتعالی، خاندان محترم احمدی و همه دانشگاهیان کشور تسلیت عرض نموده و از پیشگاه حضرت حق جل و علی برای این فقید سعید آمرزش، رحمت و علو درجات را مسئلت دارم و سلامتی و صبر و اجر جزیل برای بازماندگان معزز خواستارم.

فرهاد یغمائی

رئیس دانشگاه گلستان

گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدی عضو گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس سازمان «سمت» به دلیل عارضه قلبی در 85 سالگی دار فانی را وداع گفت. ایشان از سال 1360 به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت داشت. وی بنیان گذار سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها «سمت» بودند و حدود 33 سال مدیریت این سازمان را بر عهده داشتند.

ایشان همچنین از مؤسسان دانشگاه تربیت مدرس و نماینده مردم تهران در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بودند. از جمله آثار او می توان به کتاب های بن لایه های شناخت، مختارات من نصوص الفلسفه الاسلامیه، نقد تفکر فلسفی غرب، تأملات در فلسفه اولی و تأسیس ما بعد الطبیعه اخلاق اشاره کرد.


تعداد بازدید: 728