در آستانه 16 آذر و به مناسبت روز دانشجو؛ نشست صمیمانه اعضای هیأت رئیسه دانشگاه با دانشجویان برگزار شد

دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ در جلسه ای که به حضور رئیس، اعضای هیأت رئیسه و مدیران ستادی دانشگاه با دانشجویان برگزار گردید، دانشجویان و نمایندگان انجمن های علمی، کانونهای فرهنگی، تشکلها و شورای صنفی سؤالات و مطالبات خود را از مدیران ستادی دانشگاه مطرح کردند.

در این جلسه که با هدف پاسخگویی به سؤالات، بررسی مشکلات دانشجویان و ارتباط نزدیک مسئولان و دانشجویان برگزار شد، ابتدا محمد عباداللهی دبیر انجمن صنفی دانشجویان گزارشی از عملکرد این شورا در سال گذشته ارائه داد. در ادامه علی قاری دبیر واحد تشکیلات جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه طی سخنانی پیشنهاد داد که برگزاری اینگونه جلسات به میزبانی دانشجویان انجام پذیرد و دانشجویان اجرای مراسم را بعهده گیرند و همچنین برگزاری تریبون آزاد در فضای محیطی دانشگاه، از دیگر درخواستهای ارائه شده توسط این فعال دانشجویی دانشگاه بود.

پیگیری درخواست های صنفی دانشجویان و همچنین پاسخگویی کتبی به سؤالات مطرح شده بخش دیگری از خواسته های نماینده جامعه اسلامی دانشجویان بود.

نماینده انجمن های علمی هم در سخنان خود خواستار همکاری بهتر و هماهنگی بیشتر بعضی از اساتید در گروه های آموزشی را عنوان کرد و به مشکلاتی از جمله کمبود تجهیزات آزمایشگاهی، کمبود فضای فیزیکی و کمبود بودجه انجمنها دانشگاه اشاره کرد.

در بخش دیگری از این جلسه خانم نوروزی دبیر انجمنهای ورزشی گزارش عملکرد این انجمن و موفقیتهای کسب شده دانشجویان دانشگاه گلستان در مسابقات کشوری را ارائه داد.

کمبود فضای مطالعاتی، عدم دسترسی به اینترنت در فضای سلف و کتابخانه، تخصیص فضا و مکان مناسب به آزمایشگاه گروه مهندسی عمران از خواسته های نماینده دانشجویان دانشکده فنی مهندسی گرگان بود.

در ادامه علی رمضانی نماینده کانونها خواهان توضیحات درخصوص نقش دانشگاه در اعتلاء و شخصیت سازی دانشجویان شد.

شفاف سازی نتایج جلسات گذشته دانشجویان با هیأت رئیسه، کمبود فضای فیزیکی کتابخانه ها در دانشکده ها، عدم وجود سخت افزار لازم جهت برگزاری کلاسهای تئوری، کمبود کلاسهای مناسب جهت رشته های نیازمند آزمایشگاه و لابراتور، مشکلات پردیس جدید دانشگاه بخشی دیگر از مطالبات و درخواستهای دانشجویان از مسئولان دانشگاه بود.

در ادامه دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه طی سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان 16 آذر سال 1332 و تبریک این روز به دانشجویان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این نشستها شناسایی، آگاهی و پیگیری مشکلات دانشجویان تا رفع نهایی آنهاست و نه اینکه مجالی برای پاسخگویی در مورد عملکرد صورت گرفته مدیران دانشگاه باشد. قطعا وجود دانشجویانی که اینگونه با دقت و ظرافت خاص به محیط آموزشی و علمی خود توجه دارند و به آن می اندیشند برای هر دانشگاهی یک غنیمت بزرگ به شمار می آید.

رئیس دانشگاه گلستان در ادامه افزود: با توجه به عمر کوتاه دانشگاه باید این حقیقت را همواره مد نظر قرار داد تا رسیدن به امکانات مورد رضایت دانشجویان، اساتید و سایر همکاران دانشگاه گلستان مسیر طولانی در پیش است که فراهم کردن آن در شرایط اقتصادی جاری کشور صبر و حوصله و همراهی بیشتری را می طلبد که امیدواریم در آینده نزدیک با حمایت دانشجویان عزیز و تلاشهای مضاعف مسئولین دانشگاه، بزودی شاهد تغییرات بهتر و مؤثرتری باشیم.

ایشان در ادامه سخنان خود به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: کرسی های آزاداندیشی یکی از جدی ترین مطالباتی است که رهبر فرزانه انقلاب همواره در دیدارهایشان با دانشجویان و مجموعه های دانشگاهی مطرح فرموده اند و همکاران ما در دانشگاه گلستان هم در تحقق این دستور مهم ایشان از هیچ تلاشی فروگذار نکرده اند. بنا بر اتفاق پیش آمده در سایر دانشگاه ها و جهت حفظ شأن دانشجویان دانشگاه و پیشگیری از وقوع هر امکان ناخوشایندی امکان رخداد کرسی های آزاد اندیشی در فضای مسقف دانشگاه کاملاً بلامانع است و همکاری و هماهنگی کلیه قسمتهای دانشگاه بر برپایی این کرسی ها فراهم آمده است.

دکتر یغمائی در خاتمه سخنان خود ضمن قدردانی از جو صمیمانه و دغدغه های به حق دانشجویان در جهت بهبود شرایط کیفی و کمی دانشگاه، خواهان دقت نظر بیشتر دانشجویان در انتخاب نفرات شورای صنفی به منظور تحقق خواسته های این نسل آینده ساز ایران اسلامی شد.

سپس دکتر غلامرضا خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به اجرای "برنامه سیاست گذاری فرهنگی" دانشگاه در 3 سال اخیر اشاره کردند و خواهان مشارکت بیشتر دانشجویان در فعالیتهای مربوط به خودشان شدند.

دکتر خوش فر به اجرای بیش از 400 برنامه سالانه توسط مدیریت فرهنگی و امور فوق برنامه دانشگاه اشاره کرد و گفت: کانونها و دانشجویان علاقمند ضمن حضور در این برنامه ها میتوانند متناسب با علایق و توانمندی های خود در اجرای این برنامه ها مشارکت کنند. زیرا بستر مناسب جهت حضور، فعالیت و مشارکت همه دانشجویان در تمام برنامه های این معاونت مهیا گردیده است.

در ادامه دکتر منوچهر بابانژاد معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه ضمن تأیید کمبود فضای فیزیکی دانشگاه از تلاشهای این معاونت درخصوص راه اندازی هرچه سریعتر فضاهای آموزشی، ساختمان اداری، مسجد، سلف سرویس و سوله ورزشی گفت.

دکتر بابانژاد همچنین از تخصیص و تأمین اعتبار لازم جهت کلنگ زنی خوابگاه پسرانه پردیس دانشگاه در آینده نزدیک خبر داد.

سپس دکتر بهنام شفیعی بافتی رئیس دانشکده علوم به موضوعات مطرح شده درخصوص گروه شیمی و آزمایشگاه های این دانشکده نکاتی را اعلان نمود.

همچنین دکتر خدارحم بزی رئیس دانشکده علوم انسانی و اجتماعی در ادامه به تصمیمات جدید اتخاذ شده در حوزه امنیت پردیس جدید، فراهم کردن کتابخانه جدید با خرید کتب جدید و غنی، تخصیص فضای کلاسی مناسب به گروه های مستقر در پردیس شهید بهشتی، توضیحاتی دادند.

دکتر مصطفی رقیمی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم در سخنانی از همکاری دانشکده ها با انجمن های علمی درخصوص بحث مهارت افزایی دانشجویان و ارائه راهکارهای کارآفريني و حل مسائل جامعه با رويکرد علمي گفتند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در ادامه از روند انتخاب مدیران گروه و سرفصل دروس توضیحاتی به دانشجویان ارائه داد.

سخنران بعدی این نشست دکتر مهدی غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به گوشه ای از فعالیتهای این حوزه ازجمله راه اندازی مرکز محاسبات سنگین با بیش از 100 هسته جهت مدلینگ کردن طرح های تحقیقاتی دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و بالاتر، کتابخانه دیجیتال دانشگاه، سامانه ویدئویی gutube جهت بارگذاری ویدئوهای آموزشی، تجهیز و تعمیر دستگاه های آزمایشگاهی و ارتقاء تعداد کتابهای کتابخانه دانشگاه به 20000 جلد اشاره کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه از توافقات ضمنی مطرح شده جهت تخصیص برخی از فضاهای دانشگاه به فضای مطالعاتی دانشجویان در روزهای آتی خبر داد.

دکتر غفاری افزود: با تلاشهای صورت گرفته توسط گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه و پیرو سیاست های بلند مدت دانشگاه مبنی بر ارائه خدمات بهینه سایبر و اینترنت، پهنای باند اینترنت دانشگاه از 30 مگابیت بر ثانیه به 100 مگابیت بر ثانیه افزایش یافته است که در تمام دانشکده ها زیرساختهای لازم جهت استفاده از این پهنای باند در دست اقدام است.

ایشان در خاتمه سخنان خود از استقبال مسئولان دانشگاه جهت استفاده از تأسیسات ساخت داخل بخصوص تجهیزات ساخته شده دانشجویان دانشگاه گلستان در آزمایشگاه ها خبر داد.

دکتر مرتضی زنگانه رئیس دانشکده فنی مهندسی علی آباد از نصب زیرساختهای لازم جهت استفاده بهینه دانشجویان از اینترنت دانشگاه، تجهیز آزمایشگاه های و کامپیوترهای مربوط به گروه های آموزشی، تجهیز سلف سرویس و بوفه و رایزنی های لازم با مسئولان محلی و شهرستان جهت بهبود فضای محیطی دانشکده خبر داد.

دکتر مجید زیارت بان رئیس دانشکده فنی مهندسی گرگان درخصوص مطالبات و پرسشهای مطرح شده توسط دانشجویان گفت: تمام تلاش مسئولان دانشگاه گلستان برای رضایتمندی و ارتقاء سطح دانشجویان قرار گرفته است و همکاران ما در دانشکده فنی مهندسی گرگان هم بر این امر مهم تأکید دارند. استفاده از اتاق جلسات حوزه ریاست دانشکده در خصوص تشکیل جلسات انجمنها و کانونهای علمی بلامانع است و دانشجویان عزیز می توانند برای برگزاری جلسات خود از این مکان استفاده نمایند.

ایشان برای رفع کندی سرعت اینترنت دانشکده، افزایش فضای مطالعه دانشجویان، بهبود سیستم گرمایشی و سرمایشی دانشکده و تغییر معیار انتخاب اساتید برتر در آینده نزدیک خبرداد.

دکتر عبدالرحمن علیزاده مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه گفت: برخی از اسناد، آئین نامه ها و قوانین وجود دارد که محاط بر دانشگاه است و از سوی ارگانی بالاتر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وضع و ابلاغ می گردد و کلیه دانشگاه ها موظف به رعایت آن هستند. به عنوان مثال آئین نامه کانونها، اردوها، تشکلهای اسلامی، بسیج توسط "شورای عالی انقلاب فرهنگی" تدوین شده و دانشگاه ها ملزم به اجرای آن است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به عدم تشکیل کانون موسیقی در دانشگاه پرداخت و گفت: بنا به مصوبه "شورای عالی انقلاب فرهنگی" تنها دانشگاه هایی که گروه آموزشی موسیقی در آنها وجود دارد و دانشجو می پذیرد ملزم به تشکیل کانون موسیقی هستند. ما به عنوان دانشگاهی که زیرمجموعه وزارت علوم هستیم مجوز و ملزم به رعایت این مصوبه هستیم.

دکتر نورالدین دبیری مدیر امور آموزشی به سؤالات دانشجویان در مورد شرایط انتقالی و انتخاب زبان دوم برای دانشجویان زبان انگلیسی پاسخ گفت.

دکتر مرتضی سنگدوینی مدیر امور تربیت بدنی درخصوص مدیریت فعالیت های فوق برنامه ورزشی توضیحاتی ارائه داد.

مهندس حمید نجفی مدیر امور دانشجویی سؤالات مطرح شده درخصوص پرداخت وام های دانشجویی، میزان وام واریزی، کیفیت غذای دانشجوی و مبالغ آن پاسخ داد.

در خاتمه این جلسه دکتر محسن جلالی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه درخصوص برگزاری کارگاه های پایش سلامت روان، اعتیاد، مهارتهای زندگی و مشکلات فردی مرکز مشاوره دانشگاه گلستان توضیح دادند.


تعداد بازدید: 664