به همت دانشکده علوم انسانی و اجتماعی؛ کارگاه "فرهنگ در بستر محلی" برگزار شد

یکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ نشست تخصصی "فرهنگ در بستر محلی دانشگاه گلستان" به همت دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه گلستان و مشارکت پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن جامعه شناسی ایران و با حضور دکتر مهدی حسین زاده فرمی نماینده پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

دکتر غلامرضا خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان و دبیر این نشست هدف از اینگونه نشست ها را معرفی فرهنگ ها، آداب، و رسوم محلی کمتر معرفی شده استان های کشور عنوان کرد.

دکتر مهدی حسین زاده فرمی نماینده پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ضمن تأکید بر شناخت هرچه بیشتر فرهنگ بومی، افزود: با توجه به تنوع قومیت در استان گلستان می توان از آن برای تقویت وحدت و همدلی بیشتر مردم بهره برد.

ایشان ضمن تقدیر از حضور رئیس دانشگاه گلستان در این نشست تصریح کرد: حضور دکتر یغمایی رییس دانشگاه در این جلسه نشان از توجه ایشان به فرهنگ بومی منطقه و عملکرد خوب و ارتباط مؤثر معاونت دانشجویی و فرهنگی با رییس دانشگاه دارد.

نماینده پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هدف از برگزاری این نشست را آشنایی با محققین اثرگذار در حوزه فرهنگ محلی و تقویت و احیاء خرده فرهنگ های بومی محلی دانست که می تواند در برنامه ریزی های آتی ستاد مؤثر باشد.

خاطر نشان می­گردد در این نشست علمی اساتید و صاحب نظران استان گلستان با ارائه مقالات خود به زوایای مختلف فرهنگ بومی، در حوزه اماکن تاریخی، تحول شاخص های فرهنگ عمومی، گرایش جوانان استان به هویت دینی و ملی، تحلیل و تبیین مردم شناختی بازی های سنتی، ریخت شناسی قصه های جادویی، شورچشمی و موسیقی قوم ترکمن، باورهای مردم گلستان در آیین طلب باران و افکار قالبی در میان اقوام گلستان پرداختند.


تعداد بازدید: 779