با حضور استاندار گلستان دومین پروژه عمرانی دانشگاه گلستان افتتاح شد

یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر سید مناف هاشمی استاندار گلستان در مراسم افتتاح ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه گلستان، از افتتاح طرحهای عمرانی استانی در دهه مبارک فجر خبرداد.

دکتر هاشمی در ابتدای سخنان خود گفت: استان گلستان، نگارستان ایران و سرزمین کوچکی با اقلیم ها، مذاهب و دیدگاه های سیاسی متفاوت است که شرایط دشوار پیش رو کوچکترین خللی در همدلی، هماهنگی و هم صدایی مردم استان ایجاد نکرده است.

 استاندار گلستان افزود: با حمایتهای دولت تدبیر و امید و در دولت های یازدهم و دوازدهم، شاهد رشد چند برابری اشتغال، جذب سرمایه گذاری روستایی، افتتاح و کلنگ زنی پروژه های ملی و استانی در عمر 21 ساله استان بوده ایم.

ایشان در ادامه به دستاوردهای سفر اخیر ریاست جمهوری به استان اشاره و افزود: با حضور دکتر روحانی و دولت تدبیر و امید در استان گلستان بیش از 20 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه با بخش خصوصی، بانکها و صندوق توسعه به امضاء رسید که امیدواریم امروز با حضور دکتر دژپسند عضو اصلی شورای اقتصاد، تخصیص اعتبارات بیشتری به استان صورت پذیرد و متعاقب آن نرخ بیکاری بین جوانان ماهر، متخصص و دانشگاهی استان کاهش یابد.

دکتر هاشمی در ادامه سخنان خود به ایجاد 45 هزار شغل در دو سال گذشته اشاره کرد و افزود: افتتاح پروژه های عمرانی بزرگ همانند راه آهن گرگان-مشهد، نه تنها از لحاظ اقتصادی به نفع هم استانیهای گلستانی خواهد بود بلکه کریدور شمال شرق کشور با کشورهای C.I.S نیز می گردد. از سوی دیگر راه اندازی پتروشیمی استان گلستان برای 2500 نفر اشتغالزایی مستقیم و برای هفت هزار نفر اشتغالزایی غیر مستقیم ایجاد می کند که این ارقام نشانگر پتانسیل بالای پتروشیمی جهت رفع بیکاری جوانان استان است.

استاندار گلستان در خاتمه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که با رایزنی با ایدرو، ایمیدرو و کمیته مستضعفان بتوانند آینده روشنی را برای مردم استان گلستان به ارمغان بیاورند.

شایان ذکر است ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه به متراژ 4800 مترمربع و هزینه بالغ بر 70 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

گفتنی است در مراسم افتتاحیه این پروژه وزیر امور اقتصادی و دارایی، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، رئیس دانشگاه گلستان، معاونین استاندار، رؤسای دانشگاه های استان، ائمه جمعه و جماعات، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی، اساتید، کارکنان دانشگاه ها و خیرین شهر سرخنکلاته حضور داشتند.


تعداد بازدید: 592