با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی؛ «ساختمان سازمان مرکزی» دانشگاه گلستان افتتاح شد

یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷

به گزارش روابط عمومی؛ ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه گلستان با حضور دکتر فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح شد.

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گرگان و مدیران دستگاههای اجرایی و جامعه دانشگاهی استان «ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه گلستان» به عنوان دومین پروژه عمرانی این دانشگاه با کاربری اداری در محل پردیس جدید به بهره برداری رسید.

در مراسم متمرکز افتتاح کلنگ زنی 2800 پروژه عمرانی و اقتصادی استان که به میزبانی دانشگاه گلستان برگزار شد؛ دکتر فرهاد دژپسند در ابتدا خواستار تجمیع، اتفاق نظر و تضارب آرا مدیران دستگاه های اجرایی 3 استان شمالی کشور جهت تعالی منطقه شد.

دکتر دژپسند در ادامه سخنان خود به نهادینه شدن ایام الله دهه فجر اشاره و افزود: روزهای دهه فجر یادآور تغییر جهت در راهبرد و سبک و سیاق زندگی اجتماعی، یادآور حس استقلال و آزادی و بهره مندی از آموزه های دینی است. روزهای تحول از یک نظام استبدادی و وابسته و مطیع دیگران به نظامی مبتنی بر آرای مردم است تا جایی که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و اندیشه ورزی در دانشگاه ها تأکید می کنند و انتقاد و تذکر دادن را حق قانونی مردم می دانند.

وزیر امور اقتصادی و دارائی به پیشرفتهای چهل ساله اخیر ایران اشاره کرد و گفت: محرومیت زدایی ره آورد اصلی انقلاب اسلامی بوده است بطوریکه هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری در کشور، بدون برق وجود ندارد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به اثرات زیانبار جنگ تحمیلی بر اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: هنوز زمانی که نظام جمهوری اسلامی ما به طور کامل مستقر نشده بود، کشورهای جهان با حمایت از رژیم بعثی، هشت سال جنگ را علیه ما تحمیل کردند و این یک جنگ معمولی نبود بلکه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار به ما خسارت زد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه افزود: با توجه به ورود بیش از 900 هزار فارغ التحصیل در هرسال به بازار کار کشور نیاز به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه اشتغال وجود دارد که علیرغم فشارهای بین المللی دولت تدبیر و امید تلاشهای شایانی را در این زمینه انجام داده است، بطوریکه امروز شاهد افتتاح و کلنگ زنی 2800 پروژه با ارزش 2100 میلیارد تومان، تنها در استان گلستان هستیم که امیدواریم در آینده ای نزدیک با فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی، شیرینی تحولات بنیادین را در کشورمان شاهد باشیم.

دکتر دژپسند در خاتمه سخنان خود به وجود فضای صمیمانه و همدلانه بین نمایندگان، مدیران اجرایی، نماینده ولی فقیه، مذاهب و قومیت های مختلف در استان گلستان اشاره کردند و این همبستگی و وحدت را از مواهب الهی برشمردند و تأکید کردند: ضمن تشکر از زحمات رئیس دانشگاه گلستان و همکارانشان که میزبان افتتاح طرح های متمرکز استانی بودند، انتظار می رود با پیگیریهای ویژه از سوی ایشان و با اِعمال نظر مثبت دولت دوازدهم شاهد تسریع ساخت و سازها در پردیس این دانشگاه باشیم تا در آینده ای نزدیک دانشگاه گلستان منشأ اثرات سازنده در استان و منطقه گردد.

گفتنی است پروژه ساختمان مرکزی دانشگاه گلستان با متراژ 4800 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 70 میلیارد ریال توسط دکتر دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی افتتاح گردید.

 


تعداد بازدید: 929