از کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه گلستان تجلیل شد

چهارشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه و به مناسبت گرامیداشت ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی، از کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه گلستان تجلیل بعمل آمد.

در نشستی که در سالن جلسات حوزه ریاست و با حضور دکتر مهدی غفاری معاون پژوهش و فناوری، دکتر مریم آق آتابای رئیس آزمایشگاه مرکزی، رؤسا و معاونین آموزشی و پژوهشی دانشکده ها برگزار شد از زحمات و تلاش های کارشناسان آزمایشگاه های دانشگاه تقدیر بعمل آمد.

در ابتدای این نشست دکتر آق آتابای گفت: کارشناسان آزمایشگاه ها به عنوان یکی از بازوان آموزشی و پژوهشی دانشکده ها و دانشگاه هستند و امید است با همت این همکاران خدوم، شاهد پویایی و نشاط بیش از پیش آزمایشگاه ها باشیم.

ایشان در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته به ذکر مواردی همچون تشکیل جلسات مرتب کارگروه HSE، برطرف کردن نقایص و ارتقاء ایمنی آزمایشگاه ها و کاهش مخاطرات این حوزه، تعمیر و راه اندازی مجدد برخی از دستگاه ها مانندHPLC، DSC و FTIR، پیگیری خرید تجهیزات ساخت ایران، بروزرسانی ثبت اطلاعات و فعالیت های آزمایشگاه های دانشگاه در شبکه شاعا و شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی اشاره کرد.   

در ادامه دکتر مهدی غفاری معاون پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن تبریک این روز به حاضران، از اهداف مهم دانشگاه و حوزه معاونت پژوهشی به "کسب درآمد" توسط آزمایشگاه ها و پژوهشکده ها بخصوص آزمایشگاه مرکزی اشاره کرد و اظهار نمود: از آنجاییکه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، مجهز به تجهیزات و فناوری نوین از جمله AFM شده است، می توان علاوه بر تکیه به فناوری بومی، در تأمین بخشی از مسائل مالی دانشگاه هم مشارکت داشت.

همچنین کارشناسان آزمایشگاه ها در این نشست خواهان تجهیز بیشتر آزمایشگاه مرکزی، افزایش فضای فیزیکی آزمایشگاه ها، تشکیل کارگاه های کمک های اولیه و کمیته ایمنی، هماهنگی لازم درخصوص آزمایش سلامت بهداشت کارشناسان شدند.

گفتنی است سی ام فروردین ماه زادروز حکیم سید اسماعیل جرجانی از مشاهیر و نوابغ شهر گرگان و استان گلستان در تقویم ملی کشور روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری شده است.


تعداد بازدید: 816