نشست رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان گلستان با دانشگاهیان

چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ نشست صمیمانه مسئولین دادگستری و قضایی استان گلستان با دانشگاهیان برگزار شد.

در این نشست که به میزبانی دانشگاه گلستان و با حضور دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه، هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا سیدحسینی دادستان گرگان، معاونین رئیس کل دادگستری استان، اعضای هیأت رئیسه، جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه گلستان برگزار شد، رئیس کل دادگستری استان با ایراد سخنانی ضمن تشکر از برگزاری جلسات مشترک با جامعه دانشگاهی گفت: هرچقدر اطلاع رسانی بیشتری در سطح جامعه صورت پذیرد، پیشگیری از وقوع جرم کاهش یافته و پرونده های کمتری به دستگاه قضا وارد می شود.

هاشمیان درخصوص نقد آرا صادره دادگاه ها توضیح داد و افزود: «تناد» یا سامانه تحلیل و نقد آرای دادگستری ها و دیوان عالی کشور، آرا صادره از محاکم را به صورت آنلاین در معرض دید صاحب نظران قرار داده و آمادگی هرگونه تحلیل از جانب اساتید محترم و دانشگاهیان عزیز را دارد.

رئیس ستاد دیه استان در بخشی دیگری از سخنان خود گفت: بخشی از پرونده های وارد شده به محاکم مستقیم و غیرمستقیم محصول کم توجهی و نقصان سایر بخشها از جمله اقتصاد، فرهنگ، امور اجتماعی، بهداشت و سایر ارکان جامعه است که سیستم قضایی را تحت تأثیر قرار داده است.

هاشمیان در خاتمه سخنان خود به تشکیل شعب تخصصی اشاره کرد و گفت: دادگستری استان گلستان در حال حاضر تشکیل شعب تخصصی و تعلیم قضات متخصص در امور مختلف از جمله پرونده های قضایی، زمین خواری، زیست محیطی، کیفری، اقتصادی و ... را در دستور کار خود دارد تا مراجعین محترم بتوانند در کوتاهترین زمان دادرسی آرا خود را دریافت نمایند.

در ابتدای این نشست دکتر مجید صفوی عضو هیأت علمی گروه حقوق دانشگاه ضمن اشاره به سند چشم انداز قوه قضائیه، خواهان توجه بیشتر در رفع کمبودها و نارسایی ها، مبارزه با مفسدین اقتصادی، رویکرد تخصصی در مواجهه با جرائم و استفاده از نیروهای باسابقه و مجرب در محاکم شدند.

گفتنی است در خاتمه این نشست تعدادی از حاضرین نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات خود در جهت بهبود سیستم قضایی استان ارائه دادند.

گفتنی است پیش از شروع این نشست دکتر یغمائی، رئیس کل دادگستری و مسئولین قضایی استان بر مزار شهید حسین خان احمدی گرد آمدند و با ذكر صلوات و قرائت فاتحه به روح پر فتوح شهيدان و امام شهيدان ادای احترام و مزار این شهيد والامقام را غبارروبی و عطرافشانی كردند.


تعداد بازدید: 1255