بازدید معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان از مرکز آپا دانشگاه گلستان

دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ مهندس عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مهندس احمد تجری مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری گلستان از مرکز آپا دانشگاه گلستان بازدید کردند.

در این بازدید که با همراهی دکتر فرهاد یغمایی رئیس دانشگاه، دکتر مهدی غفاری معاون پژوهش و فناوری و دکتر حسین مومنی رئیس مرکز آپا صورت گرفت، حاضرین ضمن بازدید از توانمندی ها و تجهیزات مرکز آپا، از ظرفیت های بالقوه و بالفعل دانشگاه گلستان در زمینه امنیت سایبری مطلع شدند.

در ابتدای این نشست دکتر یغمائی به توانمندی های اعضای مرکز آپا دانشگاه گلستان اشاره کرد و گفت: جمعی از مهندسین جوان فارغ التحصیل دانشگاه گلستان به عنوان بدنه اصلی و اعضای مرکز آپا دانشگاه در حال فعالیت هستند که در حوزه امنیت فضای سایبری و مقابله با تهاجمات سایبری دستگاه های اجرایی استان فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه گلستان در ادامه استفاده از نیروهای متخصص و کارآزموده جوان دانشگاهی و بومی را از اهم اهداف و برنامه های دانشگاه گلستان و این مرکز دانست و خواستار همکاری بیشتر استانداری و دستگاه های اجرایی استان گلستان جهت استفاده از قابلیتها و توانایی های این مرکز شد.

در ادامه مهندس چراغعلی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی در رابطه با اهمیت برقراری امنیت در فضای سایبری و همچنین لزوم برقراری امنیت در شبکه سازمان ها و ادارات استان با همکاری مرکز آپا دانشگاه گلستان توضیحاتی ارائه داد.

سپس دکتر مومنی گزارشی درخصوص نوع فعالیت و خدمات مرکز اشاره داشت و گفت: یکی از خدمات آپا مشاوره امن سازی زیرساخت های سایبری برای سازمانها می باشد.

رئیس مرکز آپا در ادامه گفت: مرکز آپا دانشگاه گلستان پیشرو در زمینه امنیت اطلاعات و امنیت سایبری می باشد و امنیت سایبری و اطلاعاتی سازمان های دولتی، شرکت های تجاری و تمام کسانی که حفاظت از منابع برایشان اهمیت دارد را بهبود می بخشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه گلستان در خاتمه سخنان خود به خدمات قابل ارائه مرکز آپا دانشگاه گلستان از جمله رصد تهدیدات سایبری و اطلاع رسانی و مقابله با آن در حوزه دولتی و عمومی، ارائه مشاوره و امداد در حوزه امنیت فناوری اطلاعات به سازمان ها و دستگاهها، آموزش و ارتقاء سطح آگاهی ها، آزمون نفوذ پذیری و ارزیابی امنیتی اشاره کرد و آمادگی مرکز آپا دانشگاه گلستان را برای ارائه خدمات به دستگه های تابعه استانداری گلستان اعلام نمود.


تعداد بازدید: 1378