نشست معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با هیأت رئیسه دانشگاه گلستان

یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ نشست دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعضای هیأت رئیسه دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر برومند در سخنانی تصریح کرد: دانشگاه گلستان دانشگاه جوانی است که با همین تعداد دانشکده های فنی و تخصصی منشأ اثر و مفید در حوزه های علوم انسانی، علوم پایه، فنی و مهندسی بوده است.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: فعالیت های پژوهشی صورت گرفته در دانشگاه گلستان از بدو تأسیس چشمگیر و مثال زدنی بوده و با توجه به اعضای هیأت علمیِ جوان، با نشاط و پر انگیزه آن در سالهای پیش رو شاهد رشد علمی استان و منطقه خواهیم بود.

ایشان در خاتمه سخنان خود به استفاده از تکنولوژی های نوین تأکید کرده و خاطرنشان کردند: با توجه به استقرار مرکز آپا و مرکز تحقیقات ابر اشیاء در دانشگاه گلستان و استفاده از دانش و تجربه اعضای هیأت علمی و دانشجویان می توان در زمینه های IT، تکنولوژی و نرم افزارهای قرین با آن شاهد اتفاقات بزرگ در حیطه کشاورزی، دامپروری و پزشکی استان و کشور باشیم.

سپس دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه گلستان در سخنانی به احداث پارک علم و فناوری در پردیس دانشگاه اشاره کرده و افزود: از همان ابتدا یکی از اهداف مورد نظر در طراحی پردیس دانشگاه گلستان، تربیت نیروی انسانی متخصص مورد نیاز استان و کمک به ارتقاء سطح دانش و فرهنگ جامعه بود که به منظور تحقق این هدف بزرگ، طراحی پارک علم و فناوری دانشگاه در محدوده پردیس مورد توجه و تذکر جدی قرار گرفت که در نقشه توسعه دانشگاه محل این پارک و واحدهای فناور جایابی شده و در آینده ای نزدیک شاهد آغاز عملیات کلنگ زنی آن خواهیم بود.

دکتر یغمائی همچنین از در اختیار قرار دادن فضای 400 متر مربعی برای برنامه های پژوهش راهبردی علم و فناوری در پردیس دانشگاه خبر داد.

سپس دکتر منوچهر بابانژاد معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه گزارشی از پروژه های در دست ساخت پردیس، عملیات عمرانی صورت گرفته بر روی مسجد و ساختمان اساتید، تکمیل جاده تندرستی در راستای ترویج فرهنگ "دانشگاه سبز" و آغاز فاز نخست آسفالت دانشگاه ارائه داد.

در ادامه دکتر حسین مؤمنی معاون پژوهش و فناوری به اهم فعالیتهای صورت گرفته این معاونت از جمله گسترش همکاری های علمی بین المللی، مذاکره با بخش تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تشکیل میز آلمان، برگزاری جشنواره سالانه کارآفرینی دانشجویان، تجهیز آزمایشگاه مرکزی، افزایش پهنای باند دانشگاه، راه اندازی سامانه های مدیریت همایشها، gutube و ticketing اشاره کرد.

همچنین دکتر مصطفی رقیمی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه هم درخصوص فعالیتهای انجام شده این معاونت در راستای مهارت افزایی و اشتغال پذیری دانشجویان توضیحاتی ارائه داد.

 

شایان ذکر است پیش از این نشست دکتر برومند با حضور بر مزار شهید خوش نام دانشگاه گلستان شهید حسین خان احمدی و با ذكر صلوات و قرائت فاتحه به روح پر فتوح شهيدان و امام شهيدان ادای احترام و مزار این شهيد والامقام را غبارروبی و عطرافشانی كردند.


تعداد بازدید: 961