دکتر غلامرضا خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه: گفتمان دانشجویی گفتمانی مبتنی بر عقلانیت، اعتدال، مدارا و امید است

سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸
به گزارش روابط عمومی؛ در آستانه سال جدید تحصیلی؛ دکتر غلامرضا خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان رئوس برنامه های این معاونت را در سال 99-98 تشریح کرد.

دکتر خوش فر معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه؛ ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی، ابراز امیدواری کرد دانشجویان جدیدالورود بتوانند با تحصیل علم و گام برداشتن در مسیر فضیلتهای اخلاقی، پله های موفقیت در مسیر علم و دانش و تهذیب را بخوبی طی کنند.
دکتر خوش فر هدف از تشکیل معاونت دانشجویی و فرهنگی در دانشگاه ها را اینگونه برشمرد که فلسفه تشکیل معاونت دانشجویی و فرهنگی، ترکیب بین جامعه و دانش و ارتباط دستاوردهای علمی و با نیازهای جامعه است. تأمین نیازهای اساسی و اصلی دانشجویان مثل تغذیه، خوابگاه، وام دانشجویی، پر کردن اوقات فراغت، فعالیتهای ورزشی، خدمات مشاوره ای، آماده کردن دانشجویان برای پذیرش مسئولیتهای اجتماعی و قبول کردن رسالت ساخت آینده جامعه هم از دیگر وظایف و مسئولیتهای این معاونت است.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه درخصوص پیگیری و مطالبه فردی و جمعی دانشجویان گفت: دانشجویان باید بدانند که در دانشگاه 2 نهاد مشورتی و قانونمند وجود دارد: 1- "شورای دانشجویی" و 2- "شورای فرهنگی" که برای رفع مشکلات دانشجویی و توسعه فعالیت های رفاهی و فرهنگی ایجاد شده است. دانشجویان در حوزه آموزشی و مشکلات درسی بایستی به مدیر گروه، کارشناس آموزشی دانشکده و معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده مراجعه نمایند.
عضو هیأت رئیسه دانشگاه در خصوص رویکرد خاص معاونت دانشجویی و فرهنگی در سال تحصیلی جدید گفت: در سال تحصیلی جدید تلاش همکارانمان در حوزه دانشجویی بر بهبود بخشیدن خدمات صنفی و رفاهی در حوزه دانشجویی، ارتقا کیفیت سلف سرویس و رستورانهای دانشگاه، استفاده از روانشناسان و روانپزشکان متخصص در امور مشاوره تحصیلی، ازدواج و خانواده، اشتغال و روانشناختی قرار گرفته است. در حوزه فرهنگی هم در تلاش هستیم تا با التزام به قانون و تأکید بر عقلانیت و اعتدال و مدارا، فرهنگ گفتگو و گفتمان را بسط و توسعه دهیم و در حوزه اجتماعی هم تلاش برای تولید و بسط اعتماد، نشاط و امید در دانشگاه است.
عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی و سیاسی دانشگاه درخصوص عضویت دانشجویان جدیدالورود در تشکلها و انجمنهای دانشجویی گفت: در مدیریت امور فرهنگی انجمن های علمی، کانون های فرهنگی، نشریات دانشجویی و تشکلهای اسلامی مختلفی برای عضویت دانشجویان وجود دارد که بنا به علاقمندی و توانایی خود می توانند جهت فعالیت های اجتماعی، سیاسی و ورزشی عضو شوند.
دکتر خوش فر گفت: در سلف سرویس مرکزی دانشگاه به تازگی تجهیزات صنعتی نصب شده است که در سال تحصیلی جدید شاهد ارتقا کیفیت غذا خواهیم بود و امیدواریم رضایتمندی بیشتر دانشجویان را شاهد باشیم. البته دانشجویان عزیز جدیدالورود باید به این نکته هم واقف باشند که در صورت 3 بار رزرو غذا و عدم استفاده از آن، کارت تغذیه آنان به مدت 2 ماه غیرفعال و مسدود خواهد شد.
معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در خاتمه سخنان خود به رعایت چند نکته توسط دانشجویان جدیدالورود تأکید کرد و گفت: تهیه نقشه شهر و آشنایی با محل تحصیل و اقامت، انتخاب دقیق دوست، رعایت هنجارهای دانشگاه، مطالعه دقیق آئین نامه های انضباطی، آموزشی و تحصیلی کمک شایان توجهی به دانشجویان جدیدالورود برای ورود به زندگی دانشجویی خواهد کرد.

تعداد بازدید: 1207