به مناسبت هفته دفاع مقدس؛مراسم تجدید میثاق با شهدا در یادمان شهید خوش نام دانشگاه برگزار شد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی، مراسم تجدید میثاق با شهدا در یادمان شهید خوش نام دانشگاه گلستان برگزار گردید.

این مراسم با حضور دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، اعضای هیأت رئیسه، معاونین، رؤسای دانشکده ها، جمعی از مدیران، کارکنان و دانشجویان دانشگاه گلستان بر مزار شهید حسین خان احمدی برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: عنصر «عزت» آنچنان در قیام امام حسین(ع) حضور دارد که می توان آن را به عنوان یک ملاک و اصل کلی در نظر گرفت و بدیهی است که هدف امام حسین(ع) از پیکار با یزیدیان زمانش تجلی بخشیدن به قدرت و اراده الهی در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین جلال درخصوص هفته دفاع مقدس و جانفشانی رزمندگان در زمان جنگ تحمیلی افزود: شهیدان از جانِ خود گذشتند تا از مکتب دفاع نمایند و اینک رسالت ما دانشگاهیان در عصر کنونی ایستادگی در برابر هجمه های دشمنان است. استفاده از کلام خداوند و اهل بیت در قرآن کریم سلاح ارزشمند ما در برابر هجمه دشمنان است.

در ادامه مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: در سالهای نخستین انقلاب و پس از تحمیل جنگ از سوی دولت های متخاصم به ایران اسلامی، امام راحل(ره) 2 راه پیش رو داشتند، یا باید تسلیم محض قدرت های جهانی می شدند و یا مقاومت می کردند. امام خمینی(قدّس سره) با تبدیل تهدید جنگ تحمیلی به فرصت، باعث شکل گیری تمدن نوین اسلامی و غنی سازی صنعت بومی ایران شدند.

سردار ملک شاهکویی در خاتمه سخنان خود مأموریت حضور و وجود شهدای گمنام در دانشگاه ها را معنویت بخشی به فضای علمی کشور عنوان کرد.

در پایان این مراسم حاضرین تربت پاک شهید حسین خان احمدی را گلباران و عطر افشانی نموده و با آرمان های والای امام راحل و شهیدان هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

 

 


تعداد بازدید: 1107