دانشگاه گلستان میزبان سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور روز چهارشنبه هفته جاری اول آبانماه به میزبانی دانشگاه گلستان برگزار می گردد.

دکتر محمد مقصودلو رئیس مرکز تحقیقات ابراشیا دانشگاه گلستان و دبیر این لیگ درخصوص مفهوم اینترنت اشیاء و اهمیت آن در دنیای امروز گفت: هدف اینترنت اشیا به عنوان چهارمین انقلاب صنعتی توانمندسازی اشیا برای اتصال در هر زمان و در هر مکانی، با هر چیزی و هر شخصی است که از هر مسیر یا شبکه و خدمتی به صورت ایده آل استفاده می کند.

دکتر مقصودلو گفت: سومین دوره برگزاری این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه های خارج از تهران و در دانشگاه گلستان برگزار می شود.

عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر گفت: مرکز نوآوری اینترنت اشیاء با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، لیگ اینترنت اشیا ایران را با هدف تمرکززدایی و شناسایی تیم‌های توانمند شهرستانی در حوزه هوشمند سازی و ارائه خدمات مبتنی بر اینترنت اشیاء برگزار می کند. این رویداد در گام اول به صورت منطقه ای در حوزه های شمال، شرق، غرب، جنوب و مرکز برگزار می گردد، و تیم های برتر مناطق در فینال رویداد با هم به رقابت خواهند پرداخت. دانشگاه گلستان میزبان سومین دوره لیگ اینترنت اشیاء در منطقه شمال و شرق می باشد و 14 تیم از شرکت ها و دانشگاه ها برای حضور در رویداد ثبت نام کرده اند.

وی در ادامه گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه در تمامی حوزه های مربوط به هوشمندسازی در مقوله جامعه و صنعت، مانند شهر هوشمند، خانه هوشمند، کشاورزی هوشمند، سیستم های هشدار زودهنگام مخاطرات طبیعی و کشاورزی و اتوماسیون صنعتی فرصت ارائه محصولات و ایده های خود در حضور شرکت های شتابدهی و سرمایه گذارها خواهند داشت، و 3 تیم برتر ضمن دریافت جوایز نقدی، پیشنهاداتی در راستای تجاری سازی محصول و ایده خود از حامیان رویداد دریافت خواهند کرد.

گفتنی است فروم اینترنت اشیا، مرکز نوآوری اینترنت اشیا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، پارک علم و فناوری گلستان، پارک علم و فناوری خراسان شمالی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، شرکت های وب، شرکت ESM از حامیان این دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور هستند.


تعداد بازدید: 759