سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور در دانشگاه گلستان در حال برگزاری است

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸

به گزارش روابط عمومی؛ سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور به میزبانی دانشگاه گلستان در حال برگزاری است.

این مراسم با حضور دکتر فرهاد یغمائی رئیس دانشگاه گلستان، مهندس محمد احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، مهندس سمیه تاجیک مدیر مرکز نوآوری اینترنت اشیا، دکتر امیرحسین بروجردیان مدیر كل ممیزی، پایش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس مرکز رشد پارک علم و فناوری استان، جمعی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان برگزار شد دکتر حسین مؤمنی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان گفت: در عصر کنونی 4 فناوری نوظهور رایانش ابری، اینترنت اشیا، Block Chain و Big data باعث تحول در دنیا و اقتصاد جهانی شده اند و تا سال 2025، 25 تریلیون دلار از بازار سهم دانش IOT است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه افزود: تحول سخت افزاری در نسل جدید سنسورها و ارتقا کیفیت و قیمت ارزان آنها و تغییرات حوزه Telecommunications، باعث مقبولیت تکنولوژی اینترنت اشیا در حال حاضر شده و پیش بینی می شود که سهم اقتصاد ایران از این تجارت در دنیا 1 یا 5/1 درصد باشد.

ایشان درخصوص رفع شکاف دیجیتالی در کشورمان خاطرنشان کرد: مشارکت بخش خصوصی، دولتی و حاکمیتی و دانشگاه ها می تواند منتج به توسعه بخش IOT گردد، لذا بسترسازی و فراهم کردن فضای مناسب، شناخت افراد فعال این حوزه و تربیت نیروی انسانی ماهر می تواند گامهای مؤثر در ارتقا این حوزه باشد.

دکتر مؤمنی در خاتمه سخنان خود درخصوص هدف اینترنت اشیا گفت: شکوفا کردن اقتصاد استان، صادر کردن تکنولوژی IOT و محصولات مبتنی بر این دانش به کشورهای منطقه و جهان و حل معضلات رایج در منطقه گلستان از جمله آتش سوزی های وسیع جنگل گلستان با استفاده از این فناوری اهداف مهم و اولیه اینترنت اشیا است.

در ادامه مهندس احمدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان به موفقیت تیم های گلستانی در دوره قبل اشاره کرد و گفت: وجود پتانسیلهای بالا و فرهنگ سازی قوی این حوزه در استان و همکاری دانشگاه گلستان در برگزاری این رخداد، موجب گردید که سومین دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور در دانشگاه گلستان برگزار شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: یکی از چشم اندازهای دولت، هوشمندسازی و استفاده از تکنولوژی های نوین برای رسیدن به ایران هوشمند است که در استان ما با پیاده سازی پروژه هشدار سریع آتش سوزی جنگل گلستان قدم در این عرصه برداشته ایم.

در ادامه مهندس سمیه تاجیک مدیر مرکز نوآوری اینترنت اشیا توضیحاتی درخصوص پیش بینی بازار نهایی اینترنت اشیا در سالهای آتی و چالش های پیش روی این حوزه ارائه داد.

دکتر محمد مقصودلو رئیس مرکز تحقیقات ابراشیا دانشگاه گلستان و دبیر این لیگ گفت: سومین دوره برگزاری این رویداد برای نخستین بار در دانشگاه های خارج از تهران با حضور 14 تیم از شرکت ها و دانشگاه ها در حال برگزاری است.

دکتر مقصودلو گفت: شرکت کنندگان در این مسابقه در حوزه های مربوط به هوشمندسازی در مقوله جامعه و صنعت مانند شهر هوشمند، خانه هوشمند، کشاورزی هوشمند، سیستم های هشدار زودهنگام مخاطرات طبیعی و کشاورزی و اتوماسیون صنعتی فرصت ارائه محصولات و ایده های خود در حضور شرکت های شتابدهی و سرمایه گذارها دارند و 3 تیم برتر ضمن دریافت جوایز نقدی، پیشنهاداتی در راستای تجاری سازی محصول و ایده خود از حامیان رویداد دریافت خواهند کرد.

گفتنی است دانشگاه گلستان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان، پارک علم و فناوری گلستان، فروم اینترنت اشیا، مرکز نوآوری اینترنت اشیا و سازمان فناوری اطلاعات ایران، پارک علم و فناوری خراسان شمالی، دانشگاه جامع علمی و کاربردی، شرکت های وب، شرکت ESM حامیان مالی و معنوی این دوره لیگ اینترنت اشیا منطقه شمال و شرق کشور هستند.


تعداد بازدید: 1015