طراحی و راه اندازی اولین سامانه برگزاری آزمون پایان ترم مجازی به صورت برخط توسط دانشگاه گلستان

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

در راستای عمل به شعار جهش تولید صورت گرفت؛ طراحی و راه اندازی اولین سامانه مدیریت و برگزاری آزمون به صورت برخط توسط دانشگاه گلستان

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر مهدی یعقوبی رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه گلستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های علمی و پژوهشی و در راستای شعار جهش تولید، دانشگاه گلستان سامانه مدیریت و برگزاری آزمون به صورت برخط را طراحی و راه اندازی کرد.

وی افزود: این سامانه به منظور برگزاری آزمون های کلاسی، میانترم و نیز امتحانات پایان ترم به صورت آنلاین و آفلاین توسط تیم انفورماتیک دانشگاه گلستان طراحی و راه اندازی شده است.

رئیس گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه گلستان اضافه کرد: تا حدالامکان سعی کردیم همان شرایط برگزاری آزمون واقعی را در این سیستم ببینیم و شبیه سازی کنیم و امکانات همه سامانه های موجود را به خدمت بگیریم تا یک سامانه جامعی طراحی شود. 

دکتر یعقوبی ادامه داد: سعی کردیم تا اساتید و دانشجویان به راحتی از این سامانه استفاده کنند و مجموعه ای از قابلیت ها از جمله کاربر پسند بودن، تعریف سوال به صورت چهارگزینه ای، تشریحی و شفاهی (صوتی)، برگزاری آزمون به صورت آنلاین و آفلاین، امکان توزیع سوالات بصورت تصادفی و براساس الگوی مشخص و ارتباط صوتی دانشجو و استاد را در بر می گیرد.

دکتر یعقوبی تاکید کرد: امکاناتی از لحاظ بررسی رفتار آماری دانشجویان در پاسخ دهی به سوالات را در این سامانه گنجاندیم تا بتوانیم به صورت دقیق امنیت برگزاری آزمون مجازی پایان ترم را اجرایی کنیم.

دکتر یعقوبی گفت: یکی از ویژگی های مهم این سامانه اتصال آن در قالب وب سرویس با هر سامانه آموزشی و دریافت و ارسال اطلاعات است.

وی تصریح کرد: در نظر داریم کارگاه مجازی آموزش نحوه کار با سامانه برگزاری آزمون غیر حضوری را برای مدیران گروه و اعضای هیات علمی  برگزار کنیم تا بتوانیم در مسیر اجرایی شدن این سامانه قدم های موثری برداریم.

گفتنی است آزمون پایان ترم از تاریخ 31 خرداد ماه سال جاری شروع و به زودی راهنمای استفاده از این سامانه و شرکت در آزمون غیرحضوری برای دانشجویان در سایت دانشگاه در قسمت معاونت آموزش و تحصیلات تکمیلی بارگذاری خواهد شد.


تعداد بازدید: 1234