بالغ بر 99/3 درصد آزمون های آنلاین و برخط پایان ترم دانشگاه گلستان مطابق زمان بندی تقویم آموزشی با موفقیت برگزار شد

چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی، خدارحم بزی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه در این باره گفت: پیرو اطلاعیه ستاد ملی مقابله با کرونا و ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تعطیلی کلاس ها و عدم حضور دانشجویان، دانشگاه گلستان رسالت خود را از طریق برگزاری کلاس های آنلاین و برخط ادامه داد.

وی افزود: دانشگاه گلستان به عنوان یکی از دانشگاه های پیشرو استان در امر آموزش مجازی و برخط به دانشجویان، خدمات آموزشی ارزنده ای را در ایام شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مراکز علمی و آموزشی ارائه داده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی تصریح کرد: کلاس های مجازی و برخط دانشگاه از 10 اسفند 1398 آغاز و به استناد گزارش های روزانه دانشکده ها حضور دانشجویان بالغ بر 100 درصد اعلام و به طور میانگین روزانه در حدود 250 کلاس مجازی و آنلاین و مجموعاً 13031 کلاس به صورت برخط برگزار شد. همچنین آموزش های لازم جهت استفاده از سامانه آموزش مجازی از طریق لینک ves.gu.ac.ir در اختیار اساتید و دانشجویان قرار گرفت.

دکتر بزی با اشاره به شعار سال با عنوان جهش تولید اعلام کرد: طراحی و راه اندازی اولین سامانه مدیریت و برگزاری آزمون های کلاسی، میان ترم و نیز امتحانات پایان ترم به صورت آنلاین و آفلاین توسط گروه فناوری اطلاعات و خدمات رایانه ای دانشگاه انجام شد.

وی اظهار کرد: این سامانه مجموعه ای از قابلیت ها از جمله کاربر پسند بودن، تعریف سوال به صورت چهارگزینه ای، تشریحی و شفاهی (صوتی)، امکان توزیع سوالات بصورت تصادفی و براساس الگوی مشخص و ارتباط صوتی دانشجو و استاد را در بر می گیرد. همچنین امکاناتی از لحاظ بررسی رفتار آماری دانشجویان در پاسخ دهی به سوالات در این سامانه گنجانده شده است تا به صورت دقیق امنیت برگزاری آزمون مجازی اجرایی شود.

دکتر بزی یاد آور شد: برگزاری امتحانات نیمسال دوم آموزشی 99-98 مطابق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبه شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به صورت غیر حضوری و آنلاین و طبق تقویم آموزشی دانشگاه برگزار شد. تعداد آزمون های مجازی و برخط پایان ترم نیمسال دوم سال آموزشی 99-98 در سطح دانشگاه 811 جلسه بود که از این تعداد در حدود 99/3 درصد مطابق زمان بندی تقویم آموزشی دانشگاه با موفقیت اجرا و برگزاری مابقی آزمون ها به هفته اول بعد از اتمام امتحانات موکول شد.

گفتنی است با درنظر گرفتن تمهیداتی، برگزاری آزمون برای آن دسته از دانشجویانی که به دلایل خاص موفق به شرکت در آزمون نشدند به صورت جبرانی فراهم گردید.


تعداد بازدید: 945