اولین جلسه کارگروه تخصصی علمی و آموزش عالی پدافند غیر عامل استان در دانشگاه گلستان برگزار شد

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی، اولین جلسه کارگروه تخصصی علمی و آموزش عالی پدافند غیر عامل استان با حضور رئیس و اعضای کارگروه و مهندس صادقعلی مقدم مدیر کل پدافند غیر عامل استان در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه گلستان برگزار شد.

دکتر فرهاد یغمایی رئیس کارگروه تخصصی علمی و آموزش عالی پدافند غیر عامل و رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های آموزش عالی استان گفت: از همه دانشگاهیان می خواهیم که با مشارکت و همکاری مسایل و مشکلات موجود استان را شناسایی و در راستای رفع آن ها اقدام نمایند.

وی به منظور تحقق ماموریت و اهداف کارگروه به اعضای آن تاکید کرد: در هر دانشگاه کمیته ای متشکل از رئیس، معاون پژوهش و فناوری و حراست  دانشگاه به جهت پیگیری موضوعات شکل گیرد.

در ابتدای جلسه، دکتر حسین مومنی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان ضمن تبریک هفته پدافند غیر عامل و اشاره به شعار این هفته با عنوان "مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز؛ ایران قوی" اذعان کرد: تاب آوری آموزش عالی استان در شرایط کرونا در سطح قابل قبولی است و به منظور ارزیابی تاب آوری در سطح استان، راه اندازی دفتر پایش تاب آوری اقتصادی پیشنهاد می شود.

در ادامه دکتر پونه ابراهیمی مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات پژوهشی دانشگاه در حوزه پدافند غیر عامل اعلام کرد: یکی از توانمندی های دانشگاه گلستان، انجام طرح جامع پدافند غیر عامل شهر گرگان توسط محققان این دانشگاه است. همچنین وی گفت: دو گروه پژوهشی و پژوهشکده در حوزه تاب آوری شهری و مخاطرات محیطی در سه گروه مخاطرات هیدروانفورماتیک، زمین و مطالعات اقتصادی و اجتماعی در دانشگاه راه اندازی شده است.

مهندس مقدم مدیر کل پدافند غیر عامل استان با ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه گفت: با توجه به چالش های مختلف در سطح استان از کارگروه آموزش عالی انتظار داریم تا تهدید های مختلف را شناسایی و برنامه ای مدون در راستای عملیاتی شدن راهکارهای پیشنهادی به کارگروه های مرتبط ارجاع و مطالبه شود.

در پایان جلسه دکتر حسن دلیری عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه گلستان و دکتر مسلم سارانی عضو کمیته مشورتی بلایا در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ترتیب موضوعاتی با عناوین بررسی تاب آوری اقتصادی ایران و استان در برابر ویروس کرونا و تاب آوری در شرایط کرونا ارائه و پیشنهاداتی را اظهار داشتند.

و در خاتمه سایر اعضای کارگروه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 و


تعداد بازدید: 838