تفاهم نامه مشترک فی مابین دانشگاه گلستان و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان منعقد شد

شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی؛ در راستای توسعه همکاری­ های علمی، پژوهشی و آموزشی با بهره­ مندی از ظرفیت ­های انسانی، طبیعی، تاریخی و ... استان به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار، تفاهم نامه مشترکی به امضای دکتر فرهاد یغمایی رئیس دانشگاه گلستان و مهندس احمد تجری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان رسید.

     

دکتر یغمایی رئیس دانشگاه با نگاه عملیاتی به تفاهم نامه ها تاکید کرد: دانشگاه گلستان در همه عرصه ها آمادگی دارد تا در راستای افزایش شناخت جامعه، توسعه گردشگری و میراث فرهنگی استان و شناسایی معضلات موجود در این حوزه با اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان همکاری نماید. به نحوی که اگر جاذبه های استان به خوبی شناخته شود، دانشگاه ها از این مزیت می توانند بهره مند شوند.

مهندس تجری مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان گفت: یکی از محور های اصلی توسعه کشور و استان، گردشگری است که این امر از طریق گسترش همکاری های بین دستگاهی و بکارگیری ظرفیت های دانشگاه با تعریف پروژه های مشترک، طراحی و پیاده سازی واقعیت مجازی در گردشگری و ... محقق خواهد شد.

از محورهای همکاری مشترک در این تفاهم‌نامه می‌توان به توسعه و ترویج فرهنگ علم آموزی، توامان نمودن علم و تجربه در قالب های مختلف از جمله برگزاری نشست های مشترک فرهنگی و علمی، همکاری در استفاده از مراکز اسناد و کتابخانه برای محققین طرفین، هدایت و حمایت از پایان نامه های تحصیلی دانشجویی، حمایت از تجاری سازی ایده ها و نوآوری در موضوعات علمی، فنی و پژوهشی و فرصت های مطالعاتی درحوزه علوم سه گانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و ... اشاره کرد.

     

 


تعداد بازدید: 881