کسب جایگاه دهم کشور توسط دانشگاه گلستان در حوزه های علمی "شیمی" و "کشاورزی و علوم زیستی" براساس نظام رتبه‌بندی سایماگو 

شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ نظام ارزیابی و رتبه‌بندی بین‌المللی سایماگو (SIR)، یکی از نظام های معتبر و دارای قدمت است که سالانه عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی را براساس سه شاخص‌ پژوهش، نوآوری و اجتماعی ارزيابی و رتبه‌بندی می‌نماید که شاخص های پژوهش۵۰ درصد، نوآوری ۳۰ درصد و اجتماعی ۲۰ درصد وزن دارند. 

بر اساس نتایج سال ۲۰۲۱ این نظام، جایگاه دانشگاه گلستان در میان ۳۸۹۷ دانشگاه جهان با کسب رتبه کلی ۷۸۸ نسبت به سال ۲۰۲۰ (رتبه ۸۱۷) ارتقا یافته است که در سه شاخص پژوهش، نوآوری و اجتماعی به ترتیب موفق به کسب جایگاه ۵۱، ۳۹ و ۲۲ گردید که نسبت به سال ۲۰۲۰ (به ترتیب ۷۴، ۴۶ و ۲۴) رشد داشته است.

همچنین دانشگاه گلستان توانسته است در رتبه بندی موضوعی نظام ارزیابی و رتبه بندی بین المللی سایماگو با کسب رتبه ۱۰ در دو موضوع "شیمی" و "کشاورزی و علوم زیستی" در میان دانشگاه‌های برتر کشور قرار گیرد.

گفتنی است در نسخه ۲۰۲۱ رتبه بندی موسسات آموزشی و پژوهشی سایماگو از میان ۷۵۳۳ موسسه‌ رتبه بندی شده‌، رتبه‌های اول دنیا به ترتیب به آکادمی علوم چین، مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، وزارت بهداشت جمهوری خلق چین، دانشگاه هاروارد آمریکا، مدرسه پزشکی هاروارد آمریکا، انجمن مراکز تحقیقاتی هلمولتز آلمان، آکادمی علوم روسیه، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اختصاص دارد.


تعداد بازدید: 439