رونمایی از طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهرگرگان با حضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور

چهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به سفارش شهرداری گرگان، طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل گرگان توسط عضو هیات علمی دانشگاه گلستان تهیه و در مراسمی با حضور معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور، مدیرکل پدافند غیر عامل استان، شهردار گرگان و مسئولان استانی در سالن شهید سلیمانی شهرداری گرگان، رونمایی شد. 

در این مراسم شهردار گرگان در خصوص اهمیت پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل از مهم ترین رویکردها و راهبردها در حوزه مدیریت بحران شهری است که از دیرباز تاکنون در برنامه ریزی و مدیریت سکونت گاه های شهری مورد توجه بوده است.

در ادامه، معاون امور شهری سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به ضرورت رسیدن به شهر هوشمند، تاکید کرد: شهر هوشمند، مستلزم مدیریت هوشمند است. مدیریتی که بتواند با تلاش آگاهانه برای استفاده از فناوری ‌های نوین جهت تحول در وضعیت فعلی و بهبود سطح زندگی، امنیت لازم را فراهم آورد.

وی تاکید کرد: محققان و پژوهشگران فعال در حوزه هوشمندسازی شهرها هشدار داده‌اند که شهرهای هوشمند علیرغم تمامی مزایای متعددی که دارند، ریسک و چالش‌های زیادی نیز همراه دارند که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت.

در پایان، مشاور طرح جامع مطالعات پدافند غیرعامل شهرگرگان، ضمن تبیین الزامات پدافند غیر عامل شهر گرگان به مراحل و اقدامات انجام شده جهت تهیه و تدوین طرح، مطابق شرح خدمات و معیارهای سازمان پدافند غیر عامل پرداخت و شرح جامع و کاملی از فرایند تدوین طرح ارائه کرد.

گفتنی است این طرح به همت دکتر جعفر میرکتولی عضو هیات علمی گروه آموزشی جغرافیا دانشکده علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه گلستان تهیه شده است.


تعداد بازدید: 1697