دومين همايش ملی دوسالانه زمين شناسی كوهزاد البرز و دريای خزر برگزار شد

شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ دکتر هادی عمرانی عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه گلستان و دبیر اجرایی همایش گفت: در سال جهانی علوم پایه با هدف هم افزایی علمی در حوزه البرز و دریای خزر، دومین همایش ملی دوسالانه زمين شناسی كوهزاد البرز و دريای خزر با ارائه بیش از 90 مقاله برگزار گردید.
دکتر عمرانی در ادامه افزود: از مجموع مقالات ارائه شده 39 مقاله در قالب سخنرانی و 46 مقاله به صورت پوستر پذیرفته شد و در سه بخش 1- پترولوژی، زمین شناسی اقتصادی و زیست محیطی  2- هیدروژئولوژی، ژئوتوریسم، چینه فسیل و رسوب شناسی 3- زمین ساخت، زمین شناسی مهندسی و سنجش از دور ارائه گردید. وی اضافه کرد: این همایش در مقایسه با همایش قبل 25 درصد افزایش مشارکت داشته است و دکتر حبیب الله قاسمی عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شاهرود و معاون انجمن زمین شناسی ایران با موضوع جایگاه زمین شناسی در بررسی و معضلات طبیعی از جمله آلودگی‌های زیست محیطی، گرد و غبار و کمبود آب به سخنرانی پرداخت. 

در ادامه دکتر رقیمی عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه گلستان و دبیر علمی همایش هم با معرفی و تشریح فعالیت‌های گروه زمین شناسی گفت: گروه زمین شناسی دانشگاه گلستان تنها گروه تخصصی و پژوهشی در بین دانشگاه‌های دولتی استان‌های شمالی ‌است که رسالت تحقیق و پژوهش‌های زمین شناختی در شمال کشور را برعهده دارد.


تعداد بازدید: 843