نشست هم اندیشی مسئولان قوه قضائیه با اساتید دانشگاه گلستان

یکشنبه ۵ تیر ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ اولین نشست تخصصی مسئولان دستگاه قضاء، قضات و وکلای استان گلستان با مسئولان و اساتید دانشگاه در سالن جلسات پردیس جدید دانشگاه برگزار شد.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست دانشگاه گلستان با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب اسلامی گفت: دانشگاه گلستان ظرفیت های بالقوه و بالفعل در راستای کمک به دستگاه قضایی دارد که می توان در پیشگیری از جرم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: رسالت مهم و محوری همه دانشگاه ها، تقویت ارتباط درست با بدنه جامعه برای مساله یابی و حل مشکلات است و دانشگاه گلستان هم در همین مسیر حرکت می‌کند

دکتر خواجه شاهکوهی با اشاره به رشته‌های علوم انسانی دانشگاه گلستان به ویژه رشته جامعه شناسی، روانشناسی و همچنین حضور اساتید مجرب رشته حقوق خاطر نشان کرد: دانشگاه گلستان برای کمک به دستگاه قضا و دادگستری کل در حوزه تحقیق و پژوهش به ویژه در حوزه جرم شناسی آماده هرگونه همکاری است.

حجت الاسلام دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان با تشریح ابعاد شخصیت دکتر شهید بهشتی ایشان را عالمی در تراز شخصیت‌های شیعی دانست و افزود: اخلاق، منش و مدیریت شهید بهشتی می‌تواند یک الگو عملی برای همه نسل‌های حال و آینده باشد.

 وی افزود: دانشگاه گلستان و گروه معارف اسلامی و حقوق با توانمندی از تخصص اساتید می‌تواند همکاری نزدیکی با دستگاه قضا داشته باشد و این همکاری می‌تواند بسیاری از مشکلات قضایی و حقوقی جامعه را بر طرف نماید.

در ادامه جلسه دکتر حیدر آسیایی رئیس کل دادگستری در نشست با اساتید و کارشناسان حقوقی، اجتماعی و روانشاسی با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالگرد شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و همراهانش افزود: اسلام پیشرفته ترین سیستم قضایی را دارد و فقه اسلامی شالوده تمام حقوق خصوصی دنیاست وی تحقق اهداف قضایی در حوزه جرم شناسی را با توجه به سایر کنشگران و عوامل اجتماعی ضروری و مهم دانست.

دکتر آسیایی تاکید کرد: فلسفه حقوق جزا و مجازات به یقین طرد و محروم کردن مجرم نیست بلکه هدف از تاسیس ندامتگاه ها اصلاح، پرورش و بازآفرینی مجرمین است.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: با تقویت ارتباطات بین دانشگاه و قوه قضائیه و نقد آرا، اتفاقات ارزشمندی خواهد افتاد.

گفتنی است در این جلسه مسئولان قضایی، قضات، وکلا و تعدادی از اساتید دانشگاه گلستان به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مسئال و مشکلات موجود در رسیدیگی به پرونده‌های قضایی پرداختند.  


تعداد بازدید: 758