نشست معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با سرپرست دانشگاه گلستان

سه شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ در این نشست دکتر محمد عباسی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با تشریح مسائل و مشکلات اقتصادی کشور خاطر نشان کرد: مشکلات اقتصادی امروز و کاهش بودجه های عمرانی یکی از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم است.

وی با اشاره به چهره های علمی، متدین و منابع انسانی دانشگاه گلستان، فعالیت های علمی و پژوهشی را از اولویت ها و ماموریت های مهم دانشگاه ها دانست و افزود: متاسفانه کمبود اعتبارات و بودجه های مورد نیاز مراکز آموزش عالی به ویژه دانشگاه گلستان بخش اعظمی از توان و فرصت مسئولان و متولیان امر آموزش عالی را به پیگیری جذب اعتبارات اختصاص داده است که این توان و وقت باید در خدمت توسعه علم، دانش و پژوهش دانشگاهی قرار گیرد.

دکتر محمد عباسی اشاره داشت که از ظرفیت همه خیرین کشور برای کمک به دانشگاه گلستان استفاده شود و چنانچه وزارات علوم، تحقیقات و فناوری بودجه مناسبی را جهت ساخت خوابگاه و سالن غذا خوری دانشگاه اختصاص دهد بی شک همکاری استاندار محترم گلستان در قالب موافقت های بودجه ای را به دنبال دارد که  می‌تواند به تکمیل پروژه های نیمه تمام دانشگاه گلستان سرعت بیشتری بخشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور استفاده از ظرفیت های اقتصادی استان و بهره گیری از بودجه مالیاتی برخی از فعالان اقتصادی را یکی دیگر از راه های کمک به تکمیل پروژهای عمرانی دانشگاه دانست و گفت: با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور تلاش می کنیم تا بخشی از معافیت های مالیاتی و سود سالانه فعالان اقتصادی استان در قالب برنامه‌های اجتماعی به دانشگاه گلستان اختصاص دهیم.

در ادامه دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست دانشگاه با اشاره به تاریخچه، تاسیس و شکل گیری دانشگاه افزود: دانشگاه گلستان در مهر ماه 1401 به عنوان بزرگترین دانشگاه استان میزبان بیش از 5000 دانشجو و 180 عضو هیات علمی خواهد بود .

وی گفت: دانشگاه گلستان افتخار دارد که به دلیل تنوع حوزه تخصصی موجب علاقه مندی و حضور تعداد زیادی از دانشجویان و علاقه مندان به کسب علم و دانش را از طریق آزمون سراسری با رتبه های بالا فراهم نموده است.

دکتر خواجه شاهکوهی با قدردانی از تلاش و حمایت های ویژه دکتر محمد عباسی در دوران تصدی وزارت تعاون و تخصیص اعتبار ویژه در ساخت و راه اندازی یکی از دانشکده های دانشگاه به روند ساخت و سازهای فعلی دانشگاه اشاره کرد و افزود: انشالا یکی از این پروژه ها در هفته دولت امسال مورد استفاده و بهره برداری قرار گیرد. 

سرپرست دانشگاه گلستان عدم وجود خوابگاه و سالن غذا خوری دانشجویی را دو مشکل مهم و اساسی  دانشگاه دانست و افزود: خوشبختانه دکتر زلفی گل وزیر عتف و استاندار گلستان به کمبود ها و مشکلات دانشگاه گلستان کاملا آشنایی دارند و تا کنون با همراهی استانداری گلستان دو ملاقات حضوری با وزیر عتف صورت گرفته است و برای استقبال از دانشجویان در سال تحصیلی جدید درخواست کمک و مساعدت ویژه داشتیم.  

گفتنی است در این جلسه دکتر مهاجر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، سمیعی مدیر کل دفتر امور اجتماعی استان، بابایی مشاور استاندار، کلاسنگیانی معاون تشکل ها و مشارکت های اجتماعی و هیات رئیسه دانشگاه حضور داشتند.

 


تعداد بازدید: 863