نشست صمیمی هیات رئیسه دانشگاه با اعضای هیات علمی دانشکده علوم

سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان در این نشست با تقدیر و تشکر از مجوعه دانشکده علوم، این دانشکده را یکی از بهترین بخشهای علمی دانشگاه دانست و افزود: با توجه به قدمت دانشکده علوم و علی رقم مشکلات موجود تلاش کرده ایم تا حداقل امکانات را فراهم نمائيم.

وی با اشاره به برنامه ریزی های علمی دانشکده علوم خاطر نشان کرد: با توجه به عدم امکان ایجاد خوابگاه دولتی سیاست دانشگاه بر این است که به سراغ مقاطع کارشناسی در هیچ رشته ای نرویم و تمام تلاشمان را در جهت افزایش تعداد رشته های تکمیلی بکار می بریم.

رئیس دانشگاه گلستان افزود:  وابستگی مانع از رشد است و تلاش می کنیم تا دانشگاه گلستان را به استقلال همه جانبه برسانیم. وی استقلال هیأت ممیزه را یکی از موفقیت‌های مهم دانشگاه دانست.

دکتر خواجه شاهکوهی با اشاره به ضرورت تشویق هر چه بیشتر اساتید تصریح کرد با برنامه ریزی های انجام شده، زمینه های تشویق هر چه بیشتر اساتید را فراهم نموده ایم از جمله در بخش طرح های درون دانشگاهی حق التحقیق را پنجاه درصد افزایش دادیم و شرایط تهیه مواد آزمایشگاهی را آسان‌ترین کردیم.

رئیس دانشگاه با اشاره به کمبود کلاس های درسی و زیر ساختهای مورد نیاز دانشگاه گفت در انتقال دانشکده علوم به پردیس جدید مشکلاتی وجود دارد که با برنامه‌ریزی های انجام شده و همکاری دانشکده علوم آنها را بر طرف خواهیم کرد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و استقبال هر چه بهتر از دانشجویان از اساتید دانشکده علوم خواست تا با تبیین شرایط و امکانات دانشگاه نسبت به ترقیب دانشجویان برای فراگیری آموزش های مهارتی همکاری نمایند.

دکتر جوان رئیس دانشکده علوم با ارائه گزارشی از دوران تصدی مسئولیت دانشکده علوم با شرایط سخت دوران کرونا اشاره کرد و افزود: همه اعضای هیات علمی با تمام توان و امکانات خود و بدون وقفه تلاش علمی خود را بویژه در بخش تحصیلات تکمیلی ارائه دادند.

وی از اعضای هیات علمی خواست در آغاز سال تحصیلی با انگیزه و تلاش بیشتری دانشجویان را در فراگیری دانش کمک کنند.

دکتر مظاهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، از آماده سازی آئین نامه تحول آموزشی خبر داد و افزود: در این آیین‌نامه به رشته های جدید و بین رشته ای بیشتر توجه شده است، و از اعضای هیات علمی دانشکده علوم خواست در راستای جذب دانشجویان به فراگیری آموزش های مهارتی و بازار کسب و کار تلاش بیشتری نمایند.

وی با اشاره به تفاهم نامه دانشگاه گلستان با دانشگاه تهران گفت: برای ایجاد رشته دکترای فیزیک و نانو فیزیک موافقت های اولیه آنها را اخذ کرده ایم و همچنین در زمینه ایجاد رشته زبان انگلیسی، ارشد مکانیک و ارشد گرافیک موافقت های مورد نیاز را دریافت کرده ایم.

 معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از اعضای هیات علمی و مسئولان دانشکده علوم خواست با توجه به وقفه طولاني و فاصله زمانی ایجاد شده در دانشگاه و عدم آشنایی دانشجویان با محیط آموزشی اساتید و کارمندان با تببین قوانین و آیین نامه ها در جهت راهنمایی هر چه بیشتر دانشجویان دانشگاه را یاری کنند.

دکتر مصیب عباسی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در ادامه این نشست، اساتید را تاثیر گذارترین افراد فرهنگی دانشگاه دانست و از آنها خواست، در طراحی و اجرای نقشه ی دانشگاه نظرها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند. وی از مسئولان دانشکده علوم خواست تا در کنار برنامه های آموزشی و پژوهشی به برنامه های فرهنگی دانشجویان هم توجه ویژه داشته باشند.

دکتر عباسی به اسناد مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگي اشاره کرد و افزود: دانشگاه گلستان با همفکری اساتید و یاوران علمی تلاش می کند، بر اساس امکانات موجود مصوبات فرهنگی را عملیاتی کند.

وی در خصوص آمادگی دانشگاه برای استقبال از دانشجویان، گفت: در بخش حمل و نقل و تامین غذا و خوابگاه، علی رقم محدودیت‌های مالی و نداشتن خوابگاه تاکنون برای ٨۵٠ نفر دانشجو خوابگاه آماده شده است.

دکتر بابانژاد معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با اشاره به هزینه ها و اعتبارات ساخت و توسعه دانشگاه به تکمیل پروژه دانشکده علوم اشاره کرد و افزود: دانشکده علوم از مهم ترین پروژه های تاثیر گذار پردیس جدید است که امیدواریم با اتمام بخش باقی مانده؛ این دانشکده در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به شأن و کرامت اساتید و یاوران علمی به اعتبارات و منابع مالی دانشگاه اشاره کرد و گفت: اگر چه در ماه های گذشته حتی در پرداخت حقوق و حق التدریس اساتید با مشکلات مالی فراوانی روبرو بودیم اما هرگز در مسیر خدمت و ارج نهادن به زحمات اعضا هیات علمی و کارمندان دانشگاه از هیچ تلاشی دریغ نکردیم.

دکترفرخ زاد معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با تقدیر و تشکر از فعالیت های پژوهشی دانشگاه به ارتقاء و رتبه پژوهشی دانشگاه اشاره کرد و افزود: اساتید دانشگاه گلستان از نخبگان علمی کشور محسوب می شوند، که در جهت رشد و توسعه علمی صاحب مقالات و جایگاه علمی معتبر داخلی وخارجی هستند.

وی با اشاره به تنوع امتیازات پژوهشی دانشگاه گفت برای شرکت های دانش بنیان، مراکز فناوری و طرح های خاص امتیازات ویژه ای را در نظر گرفته ایم و بنا داریم امتیازات بخش تألیفات مقالات علمی را هم ارتقاء ببخشیم.

معاون پژوهش و فناوری، یکی از مشکلات اعضای علمی در بخش پژوهش را تهیه مواد آزمایشگاهی و مواد مورد نیاز دانست و تصریح کرد، در گذشته اعضای هیات علمی برای تهیه لوازم مورد نیاز هزینه های سنگینی را متحمل می‌شدند که خوشبختانه در حال حاضر با ارائه راهکارهایی شرایط جذب کمک هزینه آنها را فراهم نمودیم.

مهندس باقری مدیر حراست دانشگاه، با ضرورت هوشیاری همه جانبه دانشگاهیان و استقبال شایسته از دانشجویان گفت: با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان بدون هیچگونه شناخت قبلی وارد دانشگاه می شوند و هدایت و راهنمایی آنها یک وظیفه همگانی است، ودر این بین اساتید دانشگاه بیشترین سهم و تاثیر مثبت را دارند.

وی از اساتید و کارکنان خواست با توجه به مشکلات و کمبود های دانشگاه برای ایجاد نشاط و امید هرچه بیشتر دانشجویان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

یادآور می شود، در این جلسه تعدادی از اساتید نظرها، پیشنهادات و راهکارهای خود را در جهت ارتقا فعالیت های کمی و کیفی آموزشی بیان کردند.


تعداد بازدید: 582