نشست صمیمی هیات رئیسه دانشگاه با کارمندان

سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان در این نشست با قدردانی از زحمات کارمندان دانشگاه گفت: بدون شک، فعالیت های دانشگاه با تلاش و فعالیت کارمندان به پیش می رود، و اگر این تلاش و فداکاری نبود ما شاهد موفقیت‌های امروز دانشگاه نبودیم.

رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به وظیفه سنگین رسالت مهم کارمندان، در آغاز سال تحصیلی جدید گفت: شروع سال تحصیلی جدید با شرایط خاصی همراه است که دانشجویان ما هیچ گونه سابقه و تجربه محیط دانشگاهی را ندارند، لذا آشنایی با بخش های مختلف دانشگاه و همچنین امکانات و منابع موجود یک رسالت سنگین و حساس است که اعضا هیات علمی و یاوران علمی باید به مسئولان کمک نمایند.

دکتر خواجه شاهکوهی، با تقدیر و تشکر از زحمات یاوران علمی، کارکنان دانشگاه را مؤثرترین افراد در توسعه کمی و کیفی دانشگاه دانست و تصریح کرد، اساس کار دانشگاه متکی بر فکر، اندیشه و تلاش شماست.

وی پشتکار و تلاش شبانه روزی کارکنان دانشگاه را علی رقم همه محدودیت ها و منابع موجود قابل تقدیر دانست و افزود: کارکنان دانشگاه از بهترین نیروهای مخلص و انقلابی وزارت علوم،  تحقیقات و فناوری، محسوب می شوند، که با حداقل امکانات و بدون هيچ گونه چشم داشتی وظایف خود را به بهترین شکل به سرانجام می رسانند.

دکتر خواجه شاهکوهی وقفه تحصیلی دانشجویان و شرایط جدید آن را یکی از نکات مورد توجه همه متولیان دانشگاه گلستان دانست و از یاوران علمی خواست با برخورد شایسته و پاسخگویی مناسب، دانشجویان را در مسیر شناخت هرچه بیشتر محیط آموزشی یاری نمایند.

وی تصریح کرد، اینجانب با اراده قلبی و خواست باطنی از همه منابع برای کمک به افزایش حقوق و امور رفاهی یاوران علمی همه تلاش خود را خواهم کرد.

دکتر بابانژاد معاون  اداری، مالی و عمرانی دانشگاه گلستان با تشریح فعالیت ها و تلاش های حوزه معاونت مربوط، آغاز سال تحصیلی را، حساس ترین زمان فعالیت های آموزشی دانست و افزود: یاوران علمی سهم بسزایی در رشد و توسعه دانشگاه داشته اند، و امروز هم مؤثرترین وظیفه دانشگاه، بر عهده این عزیزان است.

وی تنوع فرهنگی و َسلایق دانشجویان را مورد اشاره قرار داد و گفت: یاوران علمی همچون گذشته با شناخت عمیق فرهنگی و سلایق دانشجویی می توانند در استقبال با شکوه سال تحصیلی نقش آفرین باشند.

دکتر بابانژاد با اشاره به این که فضای مجازی هم یک فرصت و هم یک تهدید است، از یاوران علمی خواست با الگو گرفتن از رفتار و منش بزرگان دین و اخلاق با بیانی مناسب و رفتاری شایسته معرف دانشگاه گلستان باشند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه با تشریح منابع مالی و اعتباری موجود دانشگاه گفت: علی رغم کمبود بودجه و اعتبارات لازم خدمت به کارکنان و تقویت حقوق و امور رفاهی آن ها در سرلوحه همه وظایف دانشگاهی قرار داشته است و با همه توان در تلاش هستیم که شأن و جایگاه کارمندان دانشگاه را ارتقا ببخشیم.    

مهندس احسان ‌شهر آشوب مدیر امور اداری و پشتیبانی دانشگاه با اعلام آمادگی مدیریت امور اداری و پشتیبانی در میزبانی بیش از ۵٠٠٠ دانشجوی نو ورود گفت: دانشجویان مانند فرزندانمان هستند، و محیط دانشگاه را به عنوان خانه دوم با همه وجود آماده پذیرایی از این عزیزان می‌نمائیم.

وی خدمت به دانشجویان را عبادتی الهی دانست و افزود: آشنايي هر چه بیشتر دانشجویان نسبت به امکانات و بخشهای مختلف خدمت رسانی را یک ضرورت انکار ناپذیز دانست.

وی الگوسازی و ترغیب دانشجویان به فراگیری دانش و کسب فضیلت‌های اخلاقی را یک  ضرورت دانست و خاطر نشان کرد:  همه رفتار و برخورد های جامعه دانشگاهی برای دانشجویان یک الگو و سرمشق تلقی میگردد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر منصوری معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان هم با استناد به آیات و روایت اسلامی حسن خلق و خوشرویی را یک وظیفه الهی و دینی هر مسلمان دانست و افزود: رفتار ما امروز الگوی تمام عیار برای نسل جوان است.

وی دانشجویان را ولی نعمتان دانشگاه دانست وبا قدردانی از تلاشهای یاوران علمی از آنان خواست که دانشجویان را در مسیر کسب علم و فضایل اخلاقی کمک نمایند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه امید آفرینی در بین دانشجویان را وظیفه دیگر یاوران علمی دانست و خاطر نشان کرد، تبیین درست و منطقی امکانات دانشگاه و آشنایی دانشجویان با محدودیت های موجود می تواند آنها را به آرامش و اقناع بیشتری برساند.

مهندس باقری مدیر حراست دانشگاه با تشریح شرایط تحصیلی دانشگاه، شناخت افکار و اندیشه های فرهنگی و سلیقه های دانشجویان را ضروری دانست و گفت: توجه به روحیات دانشجویان که با خرده فرهنگ های گوناگون از سراسر کشور، وارد دانشگاه گلستان می شوند، یک وظیفه همگانی است و در این بین مرکز مشاوره و حراست دانشگاه، آماده همکاری هرچه بیشتر با یاوران علمی است و مراقبت از فضای مجازی و تقویت آرامش محیطی را موجب تحقق هر چه بیشتر، مأموریت علمی دانشگاه دانست و گفت: تهدیدات دشمنان، همواره دانشگاه ها را هدف قرار داده و تلاش کرده اند تا فضای دانشگاه را نا امن جلوه دهند، که در این بین هوشیاری و برخورد مناسب اساتید، دانشجویان و یاوران علمی، همه این توطئه‌ها را خنثی نموده است.

در ادامه این نشست مهندس احمدی مدیر دانشجویی دانشگاه از آمادگی خدمات رسانی دانشجویی، در این مدیریت خبر داد و از کارکنان دانشگاه خواست به سؤالات تخصصی دانشجویان با دقت پاسخ دهند و با افزایش اطلاعات عمومی خود از بلاتکلیفی و اتلاف وقت دانشجویان جلوگیری کنند.

دکتر مظاهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه با اشاره به شرایط سخت آموزشی در دوران کرونا، یاوران علمی را سربازان خط مقدم آموزشی دانست و تصریح کرد: برای ارتقاء مهارت های کارکنان کارگاه هم افزایی برگزار شده است، تا همکاران با دانش و توانمندی بیشتری از دانشجويان نو ورود استقبال کنند.

وی از افزایش کارکنان معاونت آموزشی خبر داد، و افزود: با توجه به آزمون های برگزار شده، تعدادی از همکاران به این معاونت کمک بیشتری خواهند کرد.

دکتر پاکدامن مشاور عالی رئیس دانشگاه و رئیس حوزه ریاست و روابط عمومی با قدردانی از تلاش‌های یاوران علمی، مهربانی و رأفت اداری را، مایه آرامش در محیط کار دانست، و افزود: همین ویژگی باعث برخورد صحیح با ارباب رجوع و دانشجویان می‌گردد.

وی با اشاره به شایستگی‌های یاوران علمی از آنها خواست تا حوزه ریاست دانشگاه را با نظرات و پیشنهاد های سازنده خود یاری نمایند.

وی ارتباط نزدیک و دوسویه رئیس و یاوران علمی را برای رشد همه جانبه دانشگاه ضروری دانست و گفت: همه کارکنان دانشگاه با درخواست قبلی می توانند مسائل و پیشنهادهای خود را با رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه مطرح کنند.

یادآور می شود در این نشست کارکنان دانشگاه نظرات، پیشنهاد ها و مشکلات حوزه کار خود را بیان کردند و اعضای هیات رئیسه به سؤالات آنها پاسخ دادند.


تعداد بازدید: 685