مدیریت امور فرهنگی

کسب مقام دوم در دوازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار

یکشنبه ۶ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار مدیریت امور فرهنگی دانشگاه، تیم کمیکار انجمن علمی دانشجویی مهندسی شیمی به سرپرستی دکتر علی مختاری عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی و گروهی از دانشجویان این رشته در بخش عملکرد دوازدهمین دوره مسابقات ملی کمیکار مقام دوم را کسب کرد.
در این مسابقات که به میزبانی دانشگاه تهران در آبان ماه سال جاری برگزار شد، تیم‌های FCV junior از دانشگاه تهران و تیم رادیکال آزاد از دانشگاه اراک به ترتیب مقام های اول و سوم را کسب کردند.
مسابقات در پنج بخش پوستر، ایده برتر، جداسازی، لیگ آزاد و عملکرد برگزار شد. در روز اول تیم‌ها با ارائه پوستر و ماشین‌های خود توسط داوران برگزیده مورد ارزیابی قرار گرفتند و در آخر این روز نفرات اول تا سوم بخش پوستر و هم‌چنین ایده برتری که می‌تواند روی نیروی محرکه یا سیستم ترمز ماشین باشد، تعیین شدند. اوج هیجان و رقابت بین تیم‌ها در روز دوم و در سالن مجهز باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برای کسب رتبه‌های برتر در بخش عملکرد و لیگ آزاد انجام گرفت. پس از آماده‌سازی سالن طبق استانداردهای بین‌المللی، مسابقه بین ماشین‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و با سیستم‌های محرکه و ترمز مهندسی شده آغاز شد.
در بخش عملکرد ماشین‌ها باید مسافت ۱۵ متر را با سرعت مناسب و توقف روی خط پایان مسابقه طی می‌کردند. «تیم داوری با دقت و نهایت عدالت مداری امتیاز تیم‌ها را محاسبه و درهمان لحظه روی مانیتور اعداد اعلام می‌شد و در پایان پس از دو بار اجرای بخش عملکرد، تیم‌های برتر تعیین شدند. در بخش لیگ آزاد نیز تیم‌ها با توجه به پتانسیل ماشین‌های ساخته شده باید مقدار معینی بار را در مسافتی مشخص که خودشان اعلام می‌کردند، می‌پیمودند که هر ماشینی که بار بیشتر و مسافت طی شده بیشتری را طی می‌کرد به‌عنوان تیم برتر معرفی می‌شد.

 

 


  • برچسب ها:
  • کمیکار
  • مهندسی شیمی
  • انجمن علمی
  • دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 1034