مدیریت امور فرهنگی

هم اندیشی مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کافه نشریات

شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷

هم اندیشی مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کافه نشریات

سومین نشست مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی با عنوان کافه نشریات در روز سه شنبه 22 آبان با حضور رضا میراب کارشناس نشریات دانشگاه، نمایندگان مدیران مسئول در کمیته ناظر بر نشریات و جمعی از مدیران مسئول و سردبیران نشریات دانشجویی در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه برخی از مدیران مسئول نشریات دانشجویی به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون مسائل و مشکلات موجود پرداختند: برخورداری از حق آزادی بیان و نقد عملکرد مسئولین در پیگیری امور مربوط به دانشجویان، امکان چاپ رنگی صفحات نشریات، افزایش بودجه با توجه به بالا رفتن هزینه­های چاپ و نشر، تخصیص اعتبار متناسب با سابقه و توالی انتشار نشریات، توجه بیشتر به جشنواره درون دانشگاه نشریات از منظر استقلال در برگزاری و تجلیل شایسته­تر از نشریات برگزیده، مواردی بود که از سوی حاضرین مطرح گردید.

کارشناس نشریات دانشگاه ضمن ابراز تشکر از حضور پرشور دانشجویان اهل قلم و بیان دیدگاه­هایشان، گزارشی از نشریات منتشر شده در سال تحصیلی 97-96 ارائه نمود و مقایسه­ای نیز بین نشریات منتشر شده از مهرماه تا 22 آبان سال جاری و مدت مشابه در سال تحصیلی گذشته داشت. وی در پاسخ به موارد مطرح شده؛ ضمن اشاره به اینکه نشریات دانشجویی ویترین اندیشه دانشگاه­ها به شمار می­روند و قلم فرسایی در این حوزه باید بر محور عقلانیت و منطق باشد نه احساس و هیجانی که بعضاً از محیط پیرامونی دریافت می­گردد. افزود: سلب آزادی بیان با روح نشریات منافات دارد و نقد منصفانه از حقوق نشریات دانشجویی به شمار می­رود. بنابراین نقدی که در آن اخلاق حرفه­ای رعایت شود و ماهیت تخریب نداشته باشد از سوی همه مسئولین پذیرفتنی است. وی با اشاره به برخی مطالب منتشر شده در نشریات دانشجویی به کم توجهی برخی مدیران مسئول به رعایت اصول نقدنویسی و انتشار محتوا بدون مطالعه نیز اشاره نمود و از سردبیران خواست مطالب را قبل از چاپ بررسی نمایند. ایشان در ادامه با اشاره به ظرفیت کافه نشریات که با همت نمایندگان مدیران مسئول نشریات دانشجویی در کمیته ناظر ایجاد گردیده است گفت: مدیران مسئول می­توانند مدل پیشنهادی خود را در بخش "تخصیص اعتبار متناسب با سابقه و توالی انتشار" ارائه نمایند تا پس از بررسی و تصویب در کمیته اقدام بعمل آید.

میراب در ادامه به معرفی سامانه جامع نشریات دانشجویی به آدرس www.apmsrt.ir اشاره کرد و گفت: از این پس درخواست­ها به صورت الکترونیکی در سیستم ثبت و قابل پیگیری خواهد بود. صاحبان امتیاز و مدیران مسئول هر نشریه پس از ثبت نام و دریافت کلمه کاربری و مرمز عبور با دسترسی های تعریف شده از سوی سیستم می توانندد اطلاعات مربوط به تقاضا و نشریه خود را تکمیل نمایند.

کارشناس نشریات دانشگاه با اشاره به اهمیت شرکت در جشنواره تیتر 11، دستورالعمل جشنواره را برای حاضرین قرائت و نکات مهم آن را تشریح نمود و از آنها خواست تا نسبت به بارگذاری نشریات و آثار خود در بازه زمانی اعلام شده اقدام نمایند.


  • برچسب ها:
  • کافه نشریات
  • هم اندیشی
  • کمیته ناظر
  • دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 1622