مدیریت امور فرهنگی

حضور نمایندگان انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه در یازدهمین جشنواره ملی حرکت

چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۹۷

یازدهمین جشنواره ملی حرکت، ویژه آثار و دستاوردهای علمی دانشجویان سراسر کشور با هدف ایجاد پیوند بیشتر انجمن های علمی دانشگاه ها با بخش های مختلف کشور و با با تاکید بر دو بخش ارتباط با صنعت و بازار و گسترش ارتباطات بین‌المللی، از پنجم آذرماه در دانشگاه اصفهان گشایش یافت.

دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از مراسم افتتاحیه؛ با حضور در بخش نمایشگاهی، این بخش را به صورت رسمی افتتاح کرد. این نمایشگاه در قالب ۱۰۵ غرفه از آثار و دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشگاه‌های برتر کشور برپا شده است.

وزیر علوم با بیان اینکه شروع هر حرکت خوبی از یک جمع کوچک آغاز می شود، تصریح کرد: اگر این مسیر خوب باشد و ادامه کار به نحو مطلوب صورت گیرد اثرات موثرتری خواهد داشت. وی تشکیل انجمن های علمی در دانشگاه های کشور را با وجود همه مسائل و مسئولیت ها از اقدام های خوب وزارت علوم دانست و اظهار داشت: در هفته پژوهش امسال نیزبخش صنعت و بخش خصوصی که طالب ایده های نو هستند حضور پررنگ تری خواهند داشت.

دکتر غلامی ضمن اشاره به استقبال چشمگیر دانشجویان، نخبگان و محققان خارجی از یازدهمین دوره جشنواره ملی حرکت افزود: این جشنواره نشان دهنده این است که ایران به عنوان کشوری فعال در حوزه علم و فناوری مورد توجه دنیا به خصوص دانشجویان خارجی است. وی در ادامه تاکید کرد: استقبال محققان خارجی از این جشنواره نشان می دهد که آنها به این قبیل رویدادها اطمینان و اعتماد دارند و حاضرند با حضور در آن در کنار دانشجویان ایرانی دستاوردهای علمی خود را ارائه کنند و کشور ما را امن و مطمئن می دانند.

دکترغلامی انجمن های علمی را نمایندگان دانشجویان فعال علمی خواند و تاکید کرد: این جریان انجمن های علمی در جشنواره حرکت ختم نمی شود بلکه آغاز مهمی برای اتصال با جامعه و کاربردی کردن آموخته ها در جهت رفع نیازهای کشور است.

وی نمونه ای از این کاربردها را شکل گیری شرکت های دانش بنیان در کشور دانست و افزود: در زمان حاضر حدود پنج هزار شرکت دانش بنیان در کشوروجود دارد که حدود ۲ هزار شرکت از آنها در حوزه وزارت علوم و در کنار دانشگاه ها و موسسه های آموزشی و پژوهشی فعال هستند.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه دانشگاه های ما بسیار دیر وارد بحث کاربردی کردن نتایج فعالیت های علمی شدند، گفت: دانشگاه های بزرگ دنیا از نیم قرن گذشته به این بخش وارد شدند اما دانشگاه های ما از ۲۰ سال گذشته این رویکرد را دنبال کردند که البته آثار و نمود آن در این مدت کم قابل توجه است.

گفتنی است ‌یازدهمین جشنواره ملی حرکت به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با حضور حدود ۵۴۰ تن از ایران و ۸۵ میهمان از ۳۹ کشور دیگر تا هفتم آذر در دانشگاه اصفهان ادامه دارد.


  • برچسب ها:
  • یازدهمین
  • جشنواره
  • ملی
  • حرکت
  • دانشگاه گلستان
تعداد بازدید: 288