مدیریت امور فرهنگی

دومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه گلستان برگزار شد

شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار مدیریت امور فرهنگی دانشگاه؛ دومین نشست معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 2 کشور در روز پنج­شنبه 9 اسفند 97 به میزبانی دانشگاه گلستان برگزار شد.

دکتر یغمایی رییس دانشگاه، گفتگو و برقراری ارتباط صمیمی با دانشجویان را یک وظیفه مهم فرهنگی دانست و افزود: نشاط و شادابی دانشجویان در مسیر کسب علم و دانش ضرورتی انکارناپذیر است.

دکتر جانعلی زاده دبیر شورای معاونان و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه­های منطقه 2 کشور نشست های معاونین و مدیران دانشگاه­ها را فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات دانشگاهی دانست و تصریح کرد: عقل، علم و عشق سه عنصر مهم رشد و تعالی فرهنگی جامعه است که دانشگاه­ها می­توانند با استفاده از روش­های نوین آموزشی و فرهنگی این اهداف را محقق سازند.

دکتر رحیم زاده مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت از موضوعات مهم و مورد توجه وزارت علوم در تفکیک مناطق دهگانه کشور، تمرکززدایی از مرکز و وزارتخانه ها است و ایفاکردن نقش ستادی آنها در مدیریت و برنامه ریزی دقیق برای هر منطقه است. وی با تشریح اهداف آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و با اشاره به نقاط ضعف و خلأهای فرهنگی دانشگاه­ها، آموزش و پژوهش را در کنار کارهای فرهنگی یک ضرورت دانست و افزود: اسناد بالادستی که در سطوح مختلف مدیریتی کشور تهیه می­گردد در بسیاری از موارد نه تنها راهگشا نیست بلکه خود عامل بازدارنده بسیاری از فعالیت­های فرهنگی و آموزشی است.

دکتر رحیم زاده در ادامه گفت: تقلیل فرهنگ به ساختار و امور فوق برنامه جنبه­های زیست جهانی فرهنگ را به حاشیه می­برد. ایشان با اشاره به عملکرد برخی از دانشگاه­ها تصریح کرد امروز دانشجویان با پرسش­هایی روبرو هستند که هنوز به آنها پاسخ داده نشده است و این کار فرهنگی را کمی سخت می­کند. وی گفتگو در فضای دانشگاه را یک از عواملی که منجر  به توسعه یافتگی می­شود

بحث و تبادل نظر پیرامون برنامه­های مشترک فرهنگی و اجتماعی دانشگاه­های منطقه 2، ارائه گزارش بسته جامع سیاستگذاری و راهبردهای عملیاتی جهت ارتقای وضعیت فرهنگی، اجتماعی و رفاهی خوابگاه­های دختر و برگزاری کارگاه محیط زیست و مسئولیت اجتماعی دانشگاه که توسط دکتر آخانی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ارائه گردید از برنامه های این نشست بود.

دکتر فریدون رحیم زاده مشاور معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به همراه معاونین و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های گیلان، فناوری های نوین آمل، علم و فناوری مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری، صنعتی نوشیروانی بابل، مازندران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، گلستان و گنبد از حاضرین در دومين نشست معاونين و مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه های منطقه 2 کشور بودند که با حضور بر مزار شهید دانشگاه نسبت به مقام شامخ شهداء ادای احترام کردند.

 


  • برچسب ها:
  • نشست
  • معاونان
  • مدیران
  • فرهنگی
  • مدیریت امور فرهنگی
تعداد بازدید: 646