مدیریت امور فرهنگی

موفقیت نشریه گلستانیت در جشنواره تیتر 11

یکشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۸

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان نشریات دانشجویی دانشگاه‌های کشور در آئین پایانی جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر ۱۱ برگزار شد و برگزیدگان با لوح تقدیر، تندیس جشنواره مورد تقدیر و تکریم قرار گرفتند. در این مراسم از پوستر تیتر ۱۲ رونمایی و تبریز به عنوان میزبان اعلام شد. هیات داوران در بیانیه خود از فضای زبانی منطقی نقدهای دانشجویی تقدیر کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، به نقل از خبرنگار امور فرهنگی دانشگاه گلستان، آئین اختتامیه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی تیتر ۱۱ با حضور برگزیدگان این دوره از جشنواره، صبح امروز در تلار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار  و از کلیه برگزیدگان نشریات دانشجویی سراسر کشور با اهدای تندیس جشنواره، لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر شد.

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم عنوان کرد: متولی اصلی فعالیت‌های دانشجویی خود دانشجویان هستند. به همین دلیل حضور دانشجویان در جشنواره تیتر۱۱ پررنگ است. وی در ادامه ضمن عرض خیر مقدم به اساتید و دانشجویان اهل اندیشه و قلم، اظهار کرد: اهمیت و جایگاه دانشجویان بسیار بالاست.‌ بی‌تردید در عصر دانایی قرار داریم و می‌دانیم که تمام قدرت‌ها و توانایی‌ها ناشی از دانایی است و شما دانشجویان نقش بی‌بدیلی در این حوزه دارید. ایشان افزودد: اولین نشریه دانشجویی دو سال پس از تأسیس دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ منتشر شد و در این سال‌ها با فراز و فرودهایی که ماهیت این فعالیت‌ها به حساب می‌آید همراه بوده است. معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم فراز و فرود نشریات دانشگاهی را نشان بالندگی دانست و گفت: تلاش دانشجویان در عرصه نشریات اثرگذار هستند و از تلاش تمام عزیزان در دانشگاه تهران و به خصوص برگزیدگان تقدیر و تشکر می‌کنم که علیرغم سختی‌ها باز هم در این راه استوار هستند. مسلماً عزت و سربلندی شما دانشجویان عزت و سربلندی ایران بزرگ است.

محمد مهدی فرقانی رئیس هیأت داوران جشنواره بیانه هیأت داوران را قرائت کرد و گفت: نشریات دانشجویی عرضه شده در این دوره از جشنواره بسیار خوب ظاهر شدند و به جرأت می‌توان گفت از بسیاری از نشریات در حال عرضه در دکه‌های مطبوعاتی کیفیت بالاتری دارند که این جای شادمانی و افتخار دارد. وی در ادامه افزود: ۲۸ هزار ۲۴۹ اثر و نشریه به دبیرخانه این دوره از جشنواره ارسال شد که هر اثر در دو نوبت داوری و غربالگری شد که پنج هزار و ۷۸۸ اثر از عدد کلی به دلیل تخلف و تقلب حذف شد و در نهایت ۲۲ هزار و ۴۶۱ اثر وارد فرآیند داوری شد. در پایان نیز از برگزیدگان این جشنواره در هر بخش با تندیس و لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.

یادآور می گردد، دانشگاه گلستان نیز در این جشنواره با بیش از 60 نشریه و اثر شرکت نموده بود که رتبه اول توسط نشریه گلستانیت در بخش توالی انتشار کسب شد همچنین در رسته گرافیک و صفحه آرایی نیز آثار سینا مرادحسینی از نشریه گلستانیت، امیررضا کاظمی از نشریه آونگ و 2 اثر از فاطمه صفایی پور در بخش ویژه جشنواره و در بخش مقالات برتر علوم پایه، به جمع 20 اثر نهایی راه یافتند.

 


  • برچسب ها:
  • اختتامیه
  • تیتر11
  • گلستانیت
  • نشریه
تعداد بازدید: 1930