معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی

اطلاعیه شماره ۴ - سوال های پرتکرار درخصوص ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری ۱۴۰۱

شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱

 

  1. من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، آیا می توانم مدارک را حضوری تحویل دهم؟

پاسخ: خیر- به منظور تسهیل امور ثبت‏ نام و جلوگیری از ازدحام، دانشگاه گلستان از دریافت حضوری مدارک معذور است. دریافت مدارک فقط و فقط از طریق پست امکان‌پذیر است. لذا خواهشمند است از مراجعه حضوری اجتناب شود.

 

  1. من ثبت نام اینترنتی را کامل کرده‌ام، به چه صورت در کلاس‌ها می‏توانم شرکت کنم؟

پاسخ: به اطلاعیه شماره 2 ثبت نام مراجعه نمایید.

 

  1. من موفق به اخذ دیپلم نشده ‏ام و واحد باقی مانده دارم، برای ثبت نام چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: طبق اطلاعیه ‏های سازمان سنجش، لازم است تاریخ فراغت از تحصیل از مقطع دیپلم 3-3-6 یا پیش دانشگاهی، حداکثر 1401/06/31 ‏باشد، در غیر اینصورت قبولی شما لغو می گردد.

توضیحات کامل‏تر در اطلاعیه شماره 3 منتشرشده است.

 

  1. من از طریق سوابق تحصیلی یا آزمون در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه، قبولی شما را به دانشگاه گلستان اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید. دانشگاه گلستان بلافاصله پس از دریافت نامه، مدارک ثبت نامی شما را به آدرس دانشگاه جدید خواهد فرستاد.

 

 

  1. من اشتباه در انتخاب رشته داشته ام پس از دریافت کارنامه سبز متوجه شده ام اولویت دیگری را قبول شده و میخواهم تغییر اولویت قبولی بدهم، چه کار باید بکنم؟

پاسخ: در این خصوص سازمان سنجش تصمیمات مقتضی را اتخاذ و اطلاعیه مربوط را صادر می‏کند. دانشگاه گلستان در فرآیند تغییر اولویت قبولی نقشی ندارد.

تبصره 1: اگر با پیگیری از طریق سازمان سنجش موفق به تغییر اولویت شدید می توانید مطابق توضیحات سوال 6 و 7 اقدام کنید.

تبصره 2: اگر با پیگیری از طریق سازمان سنجش موفق با تغییر اولویت نشدید برای تغییر رشته، انتقالی و مهمانی می توانید مطابق توضیحات سوال 8 و 9 اقدام کنید.

 

  1. من در دانشگاه گلستان پذیرفته شده‌ام و اکنون از طریق تغییر اولویت سنجش یا تکمیل ظرفیت در دانشگاه دیگری پذیرفته شده‌ام برای انصراف از دانشگاه گلستان و دریافت مدارک ارسالی چه کاری باید انجام بدهم؟

پاسخ: دانشگاه قبولی جدید شما می بایست با ارسال نامه، قبولی شما را به دانشگاه گلستان اعلام نماید و درخواست ارسال مدارک نماید. دانشگاه گلستان بلافاصله پس از دریافت نامه، مدارک ثبت نامی شما را به آدرس دانشگاه جدید خواهد فرستاد.

  1. من از طریق تغییر اولویت سنجش در دانشگاه گلستان پذیرفته شده ام و مدارک ثبت نامی اینجانب در دانشگاه دیگری است. برای تشکیل پرونده و ثبت نام نهایی چه باید بکنم؟

پاسخ: ابتدا ثبت نام موقت خود را از طریق اطلاعیه ثبت نام بصورت الکترونیکی انجام داده و سپس فرم درخواست ارسال مدرک توسط دانشجو را از اینجا دریافت نموده و پس از تکمیل و امضا، تصویر فرم تکمیل شده را به نشانی edu@gu.ac.ir ارسال فرمایید. قابل ذکر است که در عنوان نامه ارسالی، علاوه بر نام و نام خانوادگی و شماره دانشجویی، درخواست ارسال مدرک قید شود.

  1. آیا در این نیم‌سال اول و دوم امکان مهمانی یا انتقالی گرفتن دارم؟

پاسخ: مهمانی و انتقالی در نیمسال اول و دوم انجام نمی‌شود. برای مهمانی و انتقالی می‏توانید در اردیبهشت ماه هر سال از طریق سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان با دارا بودن شرایط خاص اقدام کنید.

  1. من متقاضی تغییر رشته هستم، چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: تغییر رشته از نیمسال دوم و از طریق پس از ارسال کارنامه تغییر رشته و انتقال از سوی سازمان سنجش به دانشگاه‌ها قابل بررسی است.

 

  1. برای نظام وظیفه و معافیت تحصیلی چه کاری باید انجام دهم؟

پاسخ: به اطلاعیه شماره 2 ثبت نام مراجعه نمایید.

 

  1. تطبیق ریزنمرات دانشگاه قبلی به چه صورت است؟

پاسخ: نمرات دروس گذرانده دانشگاه‌های دولتی در صورت تایید مدیر گروه رشته مربوط قابل معادل‌سازی است. از سایر دانشگاه‌ها فقط دروس عمومی بالای 16 قابل معادل‏سازی است.

تبصره 1 : برای درخواست ارسال ریزنمرات از دانشگاه قبلی باید نامه درخواست دانشجو به مدیریت امور آموزشی از طریق شماره فکس 32304012 -017 یا ایمیل به آدرس edu@gu.ac.ir با ذکر مشخصات فردی دانشجو و نام دقیق دانشگاه مورد نظر ارسال گردد.

تبصره 2 : دانشجویان انصرافی شبانه دانشگاه گلستان که در رشته قبلی خود در دوره روزانه پذیرفته شده‏ اند در ثبت نام الکترونیکی به جای مدارک تحصیلی حکم انصراف خود را از طریق پست ارسال نمایند.

 

درصورت داشتن سوالات بیشتر می توانید با شماره تماس های آموزش دانشکده مربوطه مندرج در انتهای اطلاعیه شماره 3 ثبت نام، تماس حاصل فرمائید.

 


تعداد بازدید: 1277