حوزه ریاست

برگزاری نشست رؤسای دانشگاه ها با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری به صورت مجازی

یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی ؛ نشست رؤسای دانشگاه ها با وزیرعلوم،تحقیقات وفناوری برای مسائل پیش روی آموزش عالی در دوران شیوع بیماری کرونا به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 در ابتدای جلسه دکتر منصور غلامی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفتند: آرزو داریم به برکت امام زمان(عج) شرایط حاکم بر جامعه ما نیز به روال عادی خود برگردد و از زحمات و تلاش همه همکاران عزیز ،مدیریت دانشگاه ها مراکز علمی و پژوهشی ،پارک های علم و فناوری تقدیر و تشکر داریم.

 ایشان افزودند:با توجه به فعالیت هایی که در شرایط حاکم برجامعه داشته ایم نگاه عدم فعالیت به دانشگاه ها از بیرون و بعضا داخل شکل گرفته که باید این نگاه اصلاح شود و کما اینکه باید تمام فعالیت های دانشگاه ها در حوزه های مختلف برقرار باشد.

 دکتر غلامی بیان داشتند: مدیریت دانشگاه باید دراین روزها فعال باشد و این یکی از ضرورت ها است و همه همکاران در بخش های مدیریتی نیز فعال باشند.

ایشان یادآور شدند: در شرایط فعلی وظایف ملی و علمی باید مدنظر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باشد و از مراکز علمی و مباحث پژوهشی مبتنی بر علم ارائه شود چه حوزه های نظری(علوم انسانی) و چه حوزه های پژوهشی و علمی.

وزیر علوم با بیان این که شرایط فعلی و نگرانی های امروز نباید ما را از شعار سال که رهبری معظم انقلاب مطرح کرده غافل کند، افزودند: در حوزه های مختلف دانشگاه ها و پارک های علم و فناوری باید در عرصه های جهش تولید وارد شود و از ظرفیت مسئولین و کار گروه ها در این زمینه استفاده کنند تا رونق و جهش تولید را در جامعه عملی کنیم.

دکتر غلامی اظهار داشتند: دانشگاه های استان با سراسر مراکز علمی استان های خود هماهنگی و همفکری در حوزه های مختلف داشته باشند.

ایشان تصریح کردند: در نشست ستاد ملی مبارزه با کرونا ،ریاست محترم جمهور نگاه اساسی به آموزش و پرورش و آموزش عالی داشته است و بر این موضوع تاکید کردند که به نظرات دانشگاهی توجه ویژه ای شود.

 وزیر علوم در پایان مباحث خود اذعان داشتند: ما در شرایط امروز فارغ از اینکه چه زمانی می توانیم شرایط آموزش حضوری را شروع کنیم باید از این  موضوع به عنوان فرصت برای جهش رشد آموزش مجازی که در دنیا به آن توجه ویژه ای شده است استفاده شود ،حتی در برخی اوقات بعضی مراکز علمی زیرساخت های فنی و در حدکافی را ندارند و باید با پیگیری های صورت گرفته بستر آموزش مجازی این مراکز علمی را فراهم شود.

در ادامه جلسه دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم در ارتباط با مسائل آموزشی در خصوص مبارزه با ویروس کووید 19 که به یک چالش جهانی تبدیل شده است، گفتند:در این باره باید برخی موارد لازم را رعایت و مدنظر قرار دهیم،که طبق آمار  یونسکو بیش از یک میلیارد پانصد نفر دانش آموز و دانشجو در دنیا درگیر این ویروس هستند که 93/1 درصد می باشد و 188 کشور در دنیا درگیر بیماری کرونا هستند.

ایشان افزودند:آموزش الکترونیکی در 188 کشور شروع شده و امروزه با شرایط پیچیده ای روبرو هستیم که باید به آن توجه ویژه ای شود.

دکتر خاکی بیان داشتند:حداقل آسیب کنترل ویروس،تسهیل آموزش حضوری و جبران کاستی و بهره گیری از آموزش های الکترونیکی از موضوعات ما در این برهه است.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار داشتند: در بخشنامه ای که در 20 ماده که شامل پیش بینی ،تسهیل،آموزش مجازی و گذر آسان از این ترم و کمک به دانشجویان است که به مراکز آموزش عالی ابلاغ خواهیم کرد.

 

 


تعداد بازدید: 396