حوزه ریاست

پیام تبریک وزیر علوم به مناسبت سال نو

شنبه ۳۰ اسفند ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان و به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی وزیر علوم طی پیامی فرا رسیدن سال جدید را به جامعه دانشگاهی تبریک گفت.

متن کامل پیام نوروزی دکتر منصور غلامی به این شرح است:

به نام خالق هستی

پرده بگردان و بزن ساز نو

هین که رسید از فلک آواز نو

نسیمِ نوروز می‌وزد و عطرِ بهار می‌پیچد که خلقت به خلعتِ نو درآمده است و خونِ تازه در خاک، خروشان است. جهان؛ بدین بیداری و بهار، تبلور کلام‌الله است که: «وَ هُوَ الَّذِی أَحْیَاکُمْ ثُمَّ یُمِیتُکُمْ ثُمَّ یُحْیِیکُمْ» و سزاوارتر آنکه در این تولد دوباره، به چراغ امید، راه رستگاری بجوییم.

اکنون‌که تقویم ورق می‌خورد و کارنامۀ سالی بسته می‌شود، نظام زیستی ما مغلوب ویروسی است که هیچ چاره جز تغییر و تحول پیش رو نداریم. کرونا جهانی دیگر خلق کرده که کمتر شباهتی با واقعیات تجربه ‌شدۀ ما دارد. انسانِ به رنج افتاده، بیش از همیشه آرزومند و خوانشگر «حَوِل حالنا الی احسن الحال» است و فروتنانه‌تر به اصالت علم و نقشِ نجات‌بخشِ دانش اعتراف می‌کند.

نظام آموزش عالی اگرچه در آغاز وقوع این بلیۀ دامنگیر دچار اندک اختلال‌هایی شده بود اما با مسئولیت‌پذیری متعهدانه و کارورزی‌های مبتنی بر فناوری‌های نو، رویکردی متناسب و کنشی تدافعی پایه‌ریزی گردید که ضمن حفظ بهداشت فردی و سلامت جمعی، جریان عادی آموزش و تولید دانش متوقف نشود و تهدید به وجود آمده به فرصتی برای اصلاح رویکردهای آموزشی به کمک بسترآفرینی در حوزۀ رسانه‌های برخط تبدیل شود و عدالت آموزشی بهبود یابد.

نوروز در باور ایرانیان نماد رستاخیز طبیعت و نمایش رحمت خداوندگار است و دور نیست اگر این باز برخاستن از مرداب عادات و نادیدن نَعَمات را نوروز بنامیم و به روزگار حلول سال نو، قلب و قالبی نو برای دیگران و خویش آرزو کنیم.

سالی را وداع می‌کنیم که در هر برگ تقویمش، سوگوار اهالی و اعزۀ دانش، همکاران کوشا و اساتید دانش‌پژوه و دانشجویان ارجمند شدیم و اکنون که سال جدید را به فرمایش مقام معظم رهبری به نام "تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها" آغاز کردیم، امیدوارم به پشتیبانی علم و دانش، مسیر تولید و رونق آن را در کشور عزیزمان شاهد باشیم. پیروزی، بهروزی و تندرستی همه عزیزان و خانوادۀ بزرگ و گرانقدر آموزش عالی را از ایزد منان مسئلت می‌نمایم.


تعداد بازدید: 622