معاونت پژوهش و فناوری

دیدار رئیس دانشگاه گلستان با سرکنسول قزاقستان در استان

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸

دکتر فرهاد یغمائی با آیتجان آیداشف سرکنسول قزاقستان در استان در خصوص راهکارهای توسعه روابط دانشگاهی به بحث و گفتگو پرداختند.

این دیدار که با حضور دکتر حسین مؤمنی معاون پژوهش و فناوری و دکتر علی درخشان مدیر روابط بین الملل دانشگاه صورت گرفت، دکتر یغمائی اظهار داشت: دو کشور ایران و قزاقستان ظرفیت های خوبی برای توسعه روابط در اختیار دارند و با توجه به قرابت فرهنگی بخشی از شهرستان گرگان و کشور قزاقستان امکان همکاری نزدیکتر و صمیمانه تر وجود دارد.

رئیس دانشگاه گلستان افزود: پتانسیل های موجود در دانشگاه گلستان در حوزه اساتید، دانشجویان و سخت افزار های موجود و همچنین وجود سرکنسولگری در استان، زمینه را جهت نزدیکی بیشتر دانشگاه های دو کشور ایران و قزاقستان در عرصه تبادلات علمی و پژوهشی فراهم آورده است.

در ادامه دکتر یغمائی گزارشی از فعالیتهای علمی، پژوهشی و عمرانی دانشگاه گلستان برای حاضران در جلسه ارائه داد.

در ادامه سرکنسول قزاقستان با توجه به همکاری های تجاری و اقتصادی سطح بالای دو کشور ابراز امیدواری کرد در آینده ای نزدیک شاهد تبادلات علمی و پژوهشی و نیز حضور دانشجویان نخبه و اساتید برجسته دو کشور با یکدیگر باشیم.

سپس دکتر حسین مؤمنی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه به پیوند عمیق جوانان قزاق و جوانان گلستانی اشاره کرد و از علاقمندی همکاری های بلند مدت و کوتاه مدت دانشگاه گلستان با جامعه علمی قزاقستان خبر داد.

ایشان در خاتمه سخنان خود در مورد آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گلستان گفت: بخش آزمایشگاهی دانشگاه گلستان در حال حاضر با 23 دستگاه High tech آمادگی انجام هرگونه تحقیقات پژوهشی مشترک با طرفهای قزاقستانی را داراست.

در ادامه این دیدار دکتر علی درخشان مدیر روابط بین الملل دانشگاه گزارشی از قراردادها و تفاهم نامه های منعقده دانشگاه گلستان با دانشگاه های دیگر و همکاری های علمی اساتید دانشگاه گلستان با اساتید کشورهای اسپانیا، سوئیس، آمریکا، مالزی، آلمان، چین و مجارستان ارائه داد.

در پایان این دیدار، طرفین برای توسعه همکاری های علمی و دانشگاهی و همکاری های مشترک در این زمینه، پیگیری و اجرایی شدن تفاهم نامه های دانشگاه گلستان با دانشگاه های کشور قزاقستان و تور دانش آموزان قزاق ساکن گرگان از فضای علمی و آموزشی دانشگاه گلستان تأکید کردند.

 


تعداد بازدید: 290