معاونت پژوهش و فناوری

حضور مدیر اداره روابط بین‌الملل دانشگاه گلستان در دهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور

دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

دکتر سید احمد حسینی، مدیر اداره روابط بین الملل دانشگاه در دهمین نشست معاونان و مدیران بین‌الملل دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور شرکت نمودند.

                              

این نشست مجازی، امروز (دوشنبه) با حضور دکتر غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین سالارآملی، قائم مقام وزیر در امور بین الملل و سفرای کشورهای اتریش، آفریقای جنوبی و قزاقستان و تعدادی از رؤسا و معاونان و مدیران بین الملل دانشگاهها در محل وزارت علوم با هدف توسعه همکاری های بین المللی در پساکرونا به صورت ویدئو-کنفرانس برگزار شد.

 

در این نشست، دکتر غلامی، با اشاره به فعالیت چشمگیر دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در زمینه رشد و توسعه روابط علمی بین‌المللی در چند سال گذشته اظهار داشت: توجه به توسعه ارتباطات علمی و بین‌المللی، یکی از راهبردهای اصلی وزارت علوم بوده و پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه، مرهون تلاش مدیران و مسئولان دانشگاهی و به‌ویژه مدیران روابط بین‌الملل مراکز آموزش عالی بوده است. ایشان، توسعه ارتباطات بین المللی را از راهبردهای اصلی وزارت عتف برشمرد و گفت: کسانی می­توانند در دوران پسا کرونا موفق شوند که رویکردهای جدید و متناسب با شرایط را در پیش بگیرند و لذا ضروری است مراکز علمی و پژوهشی کشور با استفاده از پتانسیلهای موجود و تبادل تجربیات ضمن به‌کارگیری روش‌های جدید و رویکردهای نوین، عملکرد خود در عرصه تبادلات علمی و پژوهشی با سایر کشورها را در دوران کرونا و پسا کرونا گسترش و بهبود دهند.

                                          

شایان ذکر است در ادامه نشست رؤسای برخی از دانشگاه‌ها و سفرای کشورهای اتریش، آفریقای جنوبی و قزاقستان در خصوص نحوه همکاری و تعاملات علمی بین‌المللی در شرایط کنونی و پساکرونا به سخنرانی پرداختند. همچنین، در این نشست، از منتخبان فعال در حوزه تعاملات علمی بین المللی تقدیر بعمل آمد.


  • برچسب ها:
  • دهمین نشست
  • بین الملل
تعداد بازدید: 321