معاونت پژوهش و فناوری

کسب جایگاه دهم ایران توسط دانشگاه گلستان در حوزه های علمی

سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

کسب جایگاه دهم ایران توسط دانشگاه گلستان در حوزه های علمی "شیمی" و "کشاورزی و علوم زیستی" بر اساس نظام  رتبه‌بندی سایمگو
نظام ارزیابی و رتبه‌بندی بین‌المللی سایماگو  (SIR)، یکی از نظام های معتبر و دارای قدمت است که سالانه عملکرد پژوهشی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی را بر اساس سه شاخص‌ پژوهشی، نوآوری و اجتماعی ارزيابي و رتبه‌بندی می‌نماید. در این رتبه‌بندی از سه شاخص تحقیقات و نوآوری و اجتماعی به صورت ترکیبی استفاده شده و شاخص تحقیقات ۵۰ درصد، شاخص نوآوری ۳۰ درصد و شاخص اجتماعی ۲۰ درصد وزن دارند.
در نسخه ۲۰۲۱ رتبه بندی موسسات آموزشی و پژوهشی سایماگو از میان ۷ هزار و ۵۳۳ موسسه‌ای که رتبه بندی شده‌اند رتبه‌های اول دنیا به ترتیب به آکادمی علوم چین، مرکز ملی تحقیقات علمی فرانسه، وزارت بهداشت جمهوری خلق چین، دانشگاه هاروارد آمریکا، مدرسه پزشکی هاروارد آمریکا، انجمن مراکز تحقیقاتی هلمولتز آلمان، آکادمی علوم روسیه، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اختصاص دارد.
بر اساس نتایج سال 2021 این نظام، جایگاه دانشگاه گلستان در میان ۳۸۹۷ دانشگاه جهان، با کسب رتبه کلی ۷۸۸ نسبت به سال 2020 (رتبه ۸۱۷) ارتقا یافته است.
لازم بذکر است رتبه کلی دانشگاه گلستان در سال 2021 در بین دانشگاه های ایران که در آن ۱۳۹ دانشگاه و موسسه پژوهشی از ایران حضور دارند، 60 که نسبت به سال گذشته (رتبه 87) نیز ارتقا یافت. همچنین این دانشگاه در سه شاخص پژوهشی، نوآوری و اجتماعی به ترتیب موفق به کسب جایگاه 51، 39 و 22 گردید، که نسبت به سال 2020 ( به ترتیب 74، 46 و 24) رشد داشته است. دانشگاه گلستان توانسته است در رتبه بندی موضوعی این نظام با کسب رتبه 10 در دو موضوع "شیمی" و "کشاورزی و علوم زیستی" در میان دانشگاه‌های برتر کشور قرار گیرد.

امور پژوهش و فناوری دانشگاه گلستان


  • برچسب ها:
  • دانشگاه گلستان
  • امور پژوهش و فناوری
  • سایماگو
تعداد بازدید: 256