معاونت پژوهش و فناوری

تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور

سه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم گفت: تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور در وزارت علوم در حال نهایی شدن است و پس از تایید وزیر علوم به دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر علی خیرالدین در نشست مشترک با دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: با توجه به اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی و تأکید وزیر علوم بر ارایه راهکاری در این خصوص، معاونت فناوری و نوآوری با کمک سایر بخش های وزارت علوم، تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: بر اساس این طرح، از ایجاد اشتغال مبتنی بر دانش که در قالب فعالیت در شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور صورت بگیرد، با استفاده از ظرفیت صندوق رفاه دانشجویان، صندوق پژوهش و فناوری و سایر صندوق های مرتبط مانند صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت خواهد شد.

دکتر مسعود گنجی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم نیز با استقبال از تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی در دانشگاه‌های کشور گفت: صندوق رفاه دانشجویان آمادگی کامل دارد در چاچوب وظایف خود حداکثر حمایت را از اجرای این طرح به عمل آورد.

دکتر امید رضایی‌فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری نیز در خصوص این طرح گفت: با استفاده از حمایت‌های صندوق رفاه دانشجویان و ابتکار عمل معاونت فناوی و نوآوری وزارت عتف و پارک‌های علم و فناوری طرح دستیار فناوری به صورت آزمایشی جهت توانمندسازی دانشجویان اجرایی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: معاونت فناوری با همکاری صندوق رفاه دانشجویان در خصوص سایر موارد قابل اجراء از جمله موضوع صندوق‌های حمایت از فناوری، توسعه مراکز کارآفرینی و گرنت‌های توسعه سطح آمادگی فناوری برای سطوح اولیه دانشگاهی را در قالب تفاهم‌نامه مورد بررسی قرار خواهد داد.


  • برچسب ها:
  • تدوین طرح ملی ترویج کارآفرینی دانشگاه ها
  • ایجاد اشتغال
  • شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور
  • صندوق رفاه دانشجویان
تعداد بازدید: 490