معاونت پژوهش و فناوری

افتتاح مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ با حضور محمدرضا شاه پسند معاون آموزشی سازمان فنی و حرفه ای کشور، جمعی از مدیران این سازمان و حمزه گرایلو مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان، مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه در پردیس شهید بهشتی مورد بهره برداری قرار گرفت.
دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی سرپرست دانشگاه با اشاره به برنامه های توسعه دانشگاه، تقویت نیروهای متخصص و دارای مهارت را از ماموریت های مهم دانشگاه پیشرو دانست و افزود: دانشگاه گلستان با راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی توانسته است بارقه امیدی برای نسل جوان و دانش آموخته فراهم نماید.

وی دانشگاه را بستر تحول آفرینی و منشاء تحولات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی دانست و افزود: دانشگاه بروز و پیشرو همواره باید به نیاز های روز جامعه توجه داشته باشد و خود را جزء مردم و در متن جامعه قرار دهد.
وی با اشاره به رشد و توسعه کمی و کیفی دانشگاهها خاطر نشان کرد: دانشگاه نباید از تحولات علمی و فناورانه روز دنیا عقب بماند و در این مسیر حتی باید برنامه های درسی خود را مبتنی بر نیازهای روز جامعه متحول سازد.
سرپرست دانشگاه با اشاره به فرصت تحصیلی دانشجویان استفاده حداکثری از این دوران را یک ضرورت دانست و گفت: دانشجویان می توانند در کنار تحصیلات دانشگاهی از یک یا دو مهارت فنی و حرفه ای به طور  هم زمان بهره مند شوند و بحمدالله امروز این شرایط برای دانشجویان مهیا است.
دکتر خواجه شاهکوهی از اساتید، خانواده ها و همه دلسوزان جامعه خواست تا با ترغیب و تشویق هرچه بیشتر جوانان برای حضور در مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی و کسب مهارت، زمینه اشتغال و جذب بازار کار برای آنها فراهم گردد.
وی با اشاره به شرایط استخدام و جذب دستگاههای اداری و تکمیل ظرفیت های نهاد های دولتی از همه دانشجویان و فارغ التحصیلان خواست تا با کسب مهارت، زمینه اشتغال خود را فراهم نمایند.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان با اشاره به فرهنگ و معارف اسلامی،کار، تلاش و فعالیت را از توصیه های مهم انبیاء الهی و بزرگان دین دانست و افزود: از نظر اسلام کار امری مقدس و ستوده است و باید زمینه اشتغال دانشجویان را فراهم نماییم.

وی گره گشایی از مشکلات جامعه را وظیفه همه متولیان امور دانست و افزود: راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشگاه باید با جدیت و تا رسیدن به اهداف نهایی آن با رعایت اصل مهم اتقان و محکم کاری مورد توجه و اهتمام دانشگاه و اداره کل فنی و حرفه ای استان گلستان قرار گیرد.
در ادامه دکتر شاه پسند به طرح  های مهم مهارت افزایی و اشتغال آفرینی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار ساعت آموزش های فنی و حرفه ای به دانشجویان کشور داده شده است و بسیاری از آنها جذب بازار کار شده اند.
وی کشف قابلیت های حرفه ای دانشجویان را یکی از بهترین راههای ایجاد اشتغال دانست و خاطر نشان کرد: در سیاست های فنی و حرفه ای کشور تمام صلاحیت های حرفه ای دانشجویان را درنظر گرفته ایم و برای شکوفای آنها برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به ایجاد شورای مهارت استانی  و امضای سند توسعه مهارت در استان گلستان، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای تحقق مهارت افزایی دانست و گفت: برای ایجاد ۳۱ هزار شغل در استان گلستان نیازمند همکاری همه دستگاهها و نهادهای نقش آفرین بویژه دانشگاه هستیم.
وی از همکاری و استقبال دانشگاه گلستان در راه اندازی مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی تقدیر و تشکر کرد و افزود: سازمان فنی و حرفه ای کشور و استان با همه امکانات برای تحقق اهداف مهارت افزایی دانشجویان در کنار دانشگاه خواهد بود.


  • برچسب ها:
  • سازمان فنی حرفه‌ای
  • مرکز مهارت آموزی
  • مشاوره شغلی
  • TMC
تعداد بازدید: 355