روابط بین الملل

اولین نشست هماهنگی کمیته دانشجویی اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر

یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

اولین نشست هماهنگی کمیته دانشجویی اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر ۲۱ دی ماه با حضور نمایندگان حوزه دانشجویی و بین­ الملل دانشگاه­ های گلستان، صنعتی نوشیروانی بابل، مازندران، گیلان، گنبد کاووس، علوم پزشکی و خدمات درمانی گیلان به میزبانی دانشگاه بین ­المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.

اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر ۲۴ سال پیش با مشارکت دانشگاه های کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله ایران، روسیه، آذربایجان ، قزاقستان و ترکمنستان شکل گرفت و در حال حاضر ۵۷ عضو دارد. ۳۶ عضو آن دانشگاهی و ۲۱ عضو آن موسسات و پارک های علم و فنآوری هستند. این اتحادیه هر ساله در یکی از دانشگاه های عضو نشست سالیانه برگزار می کند و در ۶ دوره هم المپیاد ورزشی دانشجویی را برگزار کرده است. دانشگاه گیلان نیز دبیرخانه ایرانی اتحادیه دانشگاه های دولتی حاشیه دریای خزر می باشد.

به منظور افزایش تحرک دانشجویی در بیست و دومین اجلاس اتحادیه دانشگاه­های دولتی حاشیه دریای خزر که در مهر ماه ۱۳۹۸ در دانشگاه گیلان برگزار شد، مسئولیت کمیته دانشجویی اتحادیه به دانشگاه بین المللی امام خمینی ره واگذار شد.همچنین در نشست بیست ودوم اجلاس خزر مسئولیت کمیته آموزشی به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری و نیز مسئولیت کمیته پژوهشی به دانشگاه آستارخان روسیه واگذار گردید.

در این جلسه دکتر بیات معاون امور بین ­الملل دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) ضمن خوشامدگویی به میهمانان به تشریح برنامه­ ها، اهداف و مباحث مرتبط با شکل گیری کانون فعالیت­ های بین­ المللی دانشجویان در دانشگاه ­های عضو اتحادیه دریای خزر پرداخت. پس از گفتگو و تبادل نظر اعضای جلسه چند موضوع از جمله عنوان فارسی و انگلیسی “کانون فعالیت­ های بین­ المللی دانشجویی”،موضوعات پیشنهادی مسابقات دانشجویی در سه زمینه عکاسی، فیلم کوتاه و نوشتار رابه تصویب رساندند. همچنین مقرر شد پیش نویس اساسنامه “کانون فعالیت های بین المللی دانشجویان” از طرف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهیه گردد و همه موضوعات پیشنهادی به نشست روسای دانشگاه­ ها که در آینده نزدیک در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار خواهد شد پیشنهاد گردد تا به به تصویب نهایی برسد. و پس از تصویب به طرفهای خارجی نیز اعلام گردد.


  • برچسب ها:
  • نشست
  • دانشجویی
  • بین المللی
  • دانشگاه بین المللی قزوین
تعداد بازدید: 67