روابط بین الملل

نشست روسای دانشگاه های داخلی عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دولتی حاشیه دریای خزر برگزار شد.

یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

نشست روسای دانشگاه های داخلی عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دولتی حاشیه دریای خزر با حضور ۱۷ تن از روسای دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخلی عضو اتحادیه در سالن کنفرانس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری برگزار شد.

در این نشست دانشگاه گلستان به عنوان عضو اتحادیه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دولتی حاشیه دریای خزر حضور داشت.

 

در ابتدا رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری ضمن خیر مقدم به مهمانان در سخنانش گفت: امیدواریم در این نشست که همراه با میزبانی دانشگاه به عنوان مسئول کمیته آموزش دانشگاه های دولتی و مراکز تحقیقاتی عضو اتحادیه می باشد با جمع بندی مناسب به نتایج مطلوب برسیم. یکی از ماموریت های اصلی اتحادیه ایجاد زمینه های لازم جهت گسترش همکاری های آموزشی بین اعضای اتحادیه می باشد.همچنین اظهار داشت: افزایش تحرک و نشاط آموزشی در اعضای هیئت علمی، کارشناسان و دانشجویان اعضای اتحادیه، تبادل اطلاعات در زمینه های مختلف علمی و ارتقای جایگاه بین المللی و معرفی بیشتر آن به دنیا با بهره گیری حداکثری از ظرفیت های آموزشی اعضای اتحادیه و برنامه ریزی جهت استفاده از ظرفیت های اعضا در تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد از اهداف این کمیته می باشد.

همچنین در این نشست دکتر رضی رئیس دانشگاه گیلان و رئیس اتحادیه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های اعضای اتحادیه در سخنانش گفت: با توجه به این اینکه کشور ما در شرایط خاصی قرار دارد باید تلاش نمائیم ارتباطات علمی و پژوهشی بین المللی بیش از پیش توسعه پیدا کند.

وی با بیان اینکه دریای خزر از اهمیت استراتژیک ویژه ای برخوردار می باشد افزود باید با انرژی بیشتر با تقسیم کار در کمیته های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی با کمک همدیگر به اهداف پیش بینی شده برسیم.

گفتنی است اعضاء ایرانی اتحادیه در این نشست در مورد مصوبات اجلاس بیست و سوم به بحث و تبادل نظر پرداختند و تقاضاهای جدید عضویت، ساماندهی عضویت اعضای ایرانی در اتحادیه و همکاری بین المللی بررسی نمودند.

 


  • برچسب ها:
  • نشست
  • اتحادیه
  • خزر
  • ساری
تعداد بازدید: 85