معرفی مرکز مشاوره
به نام خدا
ما محرمان خلوت انس ایم غم مخور با یار آشنا سخن آشنا بگو
معرفی مرکز:
مرکز مشاوره دانشگاه گلستان از سال 1388 آغاز به فعالیت نموده است .
رزومه کارشناس:
- آمنه مرتضوی نژاد – کارشناسی روانشناسی عمومی
سمت: مددکار - متصدی پذیرش و امور دفتری
سابقه همکاری با دانشگاه : از زمان تأسیس مرکز مشاوره ( 8 سال )
همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان
شماره تلفن مركز : 32238675-017
آدرس: خیابان شهید بهشتی – دانشگاه گلستان- حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی- مرکز مشاوره دانشجویی
ساعات كار مركز : ساعات اداري(7.30-15.30) همه روزه از شنبه لغایت چهارشنبه
شرح وظایف و نیروی انساني دفاتر مشاورة دانشجويي
1- رئيس مركز
- برنامهريزي و تعيين اولويتهاي اجرايي دفتر براساس خطمشي اعلام شده از سوي دفتر مركزي
1-1- اجراي قوانين و بخشنامههاي مربوط و نظارت بر حسن اجراي آنها.
2-1- نظارت بر تهيه و ارسال گزارشهاي لازم به دفتر مركزي مشاوره.
3-1-دعوت از متخصصان و جلب همكاري آنها به منظور تحقق اهداف پيشبيني شده و برگزاري دورههاي آموزشي كوتاهمدت.
4-1- نظارت و ارزيابي كار مشاوران و كارشناسان مركز.
5-1- شركت در جلسات مربوط بر حسب ضرورت.
6-1- تشكيل جلسات با مشاورين و ساير اعضاي دفتر به طور مداوم جهت تبادل نظر.
7-1- ارتباط مداوم و مستمر با بخشهاي مختلف دانشگاه به منظور ارائه پيشنهادات كارشناسي جهت كمك به رفع مشكلات دانشجويان و مراكز خارج از دانشگاه كه به نحوي با دفتر مشاوره سنخيت كاري دارند.
8-1- برنامهريزي و كوشش در جهت گسترش شعبات دفتر مشاوره در خوابگاهها و دانشكدهها.
9-1- پيشنهاد بودجه سالانه مركز به منظور درنظر گرفتن آن در بودجه عمومي دانشگاه و نظارت بر هزينههاي مركز.
10-1- مصاحبة علمي ، تخصصي و حرفهاي مشاوران قبل از دعوت به كار آنها و تأييد صلاحيت علمي ، تخصصي و حرفهاي آنان.
11-1-نظارت مستمر و مداوم بر نحوة فعاليت مشاوران ، مددكاران و روانپزشكان.
12-1- ارزيابي رضايت مراجعان از عملكرد مشاوران.
13-1- بررسي و كنترل گزارش كار مشاوران ، روانشناسان ، مددكاران و روانپزشكان مركز به صورت ماهانه.
14-1 - نظارت و پيگيري اجرايي مصوبات ، بخشنامهها و اطلاعيهها.
15-1- ارزشيابي عملكرد مشاوران و ساير شاغلين در دفتر مشاوره.
2- مشاور و رواندرمانگر
1-2- تشكيل پرونده براي مراجعين.
2-2- انجام انواع مشاوره و رواندرماني فردي و گروهي خانوادگي.
3-2- پيگيري وضعيت مراجعان بعد از انجام مشاوره و رواندرماني.
4-2- همكاري با مركز در موقعيتهاي اضطراري، بحراني در ساعات غيراداري و برحسب نياز مركز.
5-2- شركت در جلسات هماهنگي مركز.
6-2- شركت در فعاليتهاي پژوهشي مركز.
7-2- همكاري در تهيه نشريات ، بروشورها و پيامهاي بهداشت رواني ، ايراد سخنراني و جلسات پرسش و پاسخ.
8-2- ارائه گزارش ماهانه به مسئول مركز.
9-2- ارجاع به روانپزشك ، مددكار و يا ساير منابع حمايتي.
10-2- اظهارنظرهاي كارشناسي در زمينههاي مختلف تخصصي ارجاعي از سوي رئيس مركز.
اجع ، اساتيد و بويژه استاد راهنما ، مسئولين دانشگاه.
4-4- بررسي و شناخت عوامل محيطي مؤثر در مشكل و در صورت نياز بازديد از مراكز مذكور.
5-4- ارتباط مستمر و مداوم با مشاور، روانشناس و روانپزشك مركز و ارائه نتايج اقدامات صورت گرفته به آنها جهت تصميمگيري گروهي.
6-4- انجام خدمات اجتماعي و مددكاري براي مددجويان.
7-4- پيگيري مشكل
3- روانپزشك
1-3- ويزيت دانشجويان ارجاع دادهشده و انجام مصاحبه و معاينه تشخيصي.
2-3- تجويز درمانهاي روانپزشكي و ساير اقدامات درماني مناسب.
3-3- پيگيري درماني.
4-3- همكاري و هماهنگي با روانشناس باليني ، مشاور و مددكار مركز.
5-3- شركت در جلسات هماهنگي مركز.
6-3- همكاري و انعكاس موقعيتهاي اضطراري و بحراني به رئيس مركز.
7-3- ارائه گزارش كار ماهانه به رئيس مركز.
4- مددكار اجتماعي
1-4- تشكيل پرونده مددكاري براي مراجعين معرفي شده.
2-4- پيگيري وضعيت اجتماعي-اقتصادي و خانوادگي مراجعين معرفي شده.
3-4- تماس با خانواده مر راجع تا حصول به نتيجه نهايي و درج آن در پرونده.
8-4- شناسايي منابع حمايتي داخل و خارج دانشگاهي و استفاده از آن جهت كمك به دانشجويان نيازمند.
9-4- شركت در جلسات هماهنگي دفتر.
10-4- اعزام و بستريكردن دانشجويان مبتلا به اختلالات شديد رواني در بيمارستانها با نظر روانپزشك و روانشناس باليني مركز.
5-متصدي پذيرش و امور دفتري
1-5- پذيرش دانشجو و تشكيل پرونده اوليه شامل مشخصات كلي مراجع.
2-5- تنظيم وقت جلسات مشاوره.
3-5- پاسخگويي حضوري و تلفني به كليه مراجعين.
4-5- تايپ نامهها و مكاتبات مركز و ثبت آنها
5-5- بايگاني.
6-5- انجام ساير امور محوله.
تعداد بازدید: 3790