پیام تبریک رئیس دانشگاه گلستان به مناسبت 5 آذر روز بسیج و قیام مردم گرگان

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱


دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان در پیامی هفته بسیج و سالروز قیام مردم گرگان را تبریک گفت.
متن پیام دکتر خواجه شاهکوهی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بسیج یعنی نیروی کارآمدکشور برای همه میدان ها (مقام معظم رهبری)

هفته مبارک بسیج مترادف با نام جوان مردانی است که عطر وجودشان عالمی را پرفروغ و مصفی می کنند. بسیج مظهر اقتدار، ایستادگی و وحدت ملت ایران اسلامی و در حقیقت مظهر یک وحدت مقدس میان افراد ملت است.
بی تردید اساتید، کارمندان و دانشجویان بسیجی با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیشرفت های علمی و فکری خود، زمینه ی رشد و تفکر بسیجی را در دانشگاهها و مراکز علمی فراهم نموده و در حال حاضر با خلاقیت و نوآوری با تکیه بر این تفکر به پیشرفت های عظیم علمی در سطوح مختلف دست یافته اند.
بی شک ملت بزرگ ایران اسلامی آرامش و آسایش امروزی را مدیون ایثار و از خود گذشتگی بسیجیانی هستند که مفسر واقعی واژه ایثار بوده و با الهام از مکتب عاشورایی حضرت ابا عبدا... الحسین (ع)، عزت و آزادگی و شرف انسانی را برای میهن اسلامی به ارمغان آوردند تا این چنین در محضر خداوند متعال، امام (ره) و مردم ولایت‌مدار ایران اسلامی سربلند و شایسته تحسین بسیار باشند .
تاریخ گلستان سرشار از روزهای غرور آفرینی است که مردم غیرت مند این منطقه در برگ برگ تقویم به ثبت رسانده اند و سلحشوری خود را در دفاع از این آب و خاک همواره به اثبات رسانده اند.
نامگذاری پنجم آذر به نام روز «قیام مردم گرگان» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 95 و تصویب این روز به نام«روز ملی گرگان» در صحن علنی شورای اسلامی این شهر نشان از اهمیت این واقعه تاریخی دارد.
اینجانب، ضمن گرامیداشت شهادت ۱۴ زن و مرد شریف و سلحشور گرگانی، سالروز ۵ آذر، روز بسیج و تاسیس این نهاد مقدس را به تمامی بسیجیان غیور و مخلص دانشگاهی اعم از اساتید محترم، کارمندان بزرگوار و دانشجویان فهیم تبریک و تهنیت عرض نموده، از درگاه خداوند متعال برای همه عزیزان سعادت، سربلندی و تداوم توفیق را مسئلت می نمایم.


تعداد بازدید: 531