آیین گرامیداشت روز دانشجو، در دانشگاه گلستان برگزار شد

چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این مراسم با حضور دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جلال مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه گلستان، دکتر مصیب عباسی معاون دانشجویی و فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، مسئولین استان و دانشجویان دانشگاه گلستان برگزار گردید.

در ابتدا دکتر عباسی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ضمن خیر مقدم به حاضران جلسه با اهدای سلام، یاد شهیدان دانشجوی روز ١۶ آذر را گرامی داشتند.

وی با تشریح تاریخچه وقایع مربوط به حوادث کودتای ٢٨ مرداد سال ١٣٣٢ خاطر نشان کرد: آمریکا و انگلیس با همکاری هم در جهت براندازی دولت مردمی مصدق اقدام کردند و در این راستا جنبش حمایت از دولت مردمی مصدق از طرف دانشجویان در محیط دانشگاه زمینه و بستر آغاز فعالیت جنبش دانشجویی در کشور را مهیا ساخت و طی آن، روز ١۶ آذر رژیم پهلوی، جهت سرکوب دانشجویان، اقدام به تیراندازی به سمت دانشجویان در محیط دانشگاه کرد، که سه تن از دانشجویان شهید شدند و روز دانشجو به نام این شهیدان در تاریخ معاصر ایران رقم خورده است.

معان دانشجویی و فرهنگی با تاکید به فرمایشات مقام معظم رهبری، دانشگاه و دانشجو را مبدا تحولات و موتور پیشرفت کشور دانست و در پایان ضمن تقدیر از مشارکت تشکل‌های دانشجویی در برگزاری این مراسم اظهار امیدواری کرد، با افتخار آفرینی دانشجویان دانشگاه کشور و پیشرفت های علمی در زمینه های  مختلف، امیدواریم شاهد تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشیم.

در ادامه مراسم از طرف انجمن های علمی و تشکل های دانشجویی، نمایندگانی جهت پرسش و مطالبات خود سخنرانی کردند که مورد توجه و استقبال حاضران در جلسه قرار گرفت.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین گرزین مدیر کل سازمان تبلیغات استان گلستان با تقدیر از پرسش ها و مطالبات دانشجویان دانشگاه گلستان، اظهار داشت: راهکار برون رفت از مشکلات کشور نقش کلیدی و محوری جنبش های دانشجویی است، و جنبش دانشجویی را پرچمدار قیام علیه تبعیضات و جریان سازی های داخلی و خارجی دانست و گفت: تحلیل دقیق و درست می تواند مردم را در مسیر درست قرار دهد و ریشه مشکلات موجود را مشخص کند.

وی بیان کرد: قدرتهای دنیا و دشمنان کشور در طول ۴۴ سال به دنبال تضعیف اراده و قیام مردم ایران هستند که هر بار به سد آهنین مردمی برخورد کردند، که در این سد آهنین، دانشگاه نقش ویژه و مهمی ایفا کرده است.

گرزین در پایان افزود: یکی از ابزارهای مهم و قدرت ملی کشور محصول استقامت دانشگاه و دانشگاهی است.

شایان گفتن است در این مراسم از دانشجویان متولد روز ۱۶ آذر و مدال آوران عرصه های مختلف فرهنگی، المپیاد های علمی و ورزشی تجلیل و قدردانی گردید.


تعداد بازدید: 1057