دانشگاه گلستان، معین و پیشران علمی در ایجاد و افزایش بهره وری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان شد

پنج شنبه ۸ دی ۱۴۰۱

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان، در جلسه شورای اداری استان و با حضور دکتر پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری کشور، دانشگاه گلستان به عنوان دانشگاه معین استان در تدوین سیاست‌های افزایش بهره وری در سطح استان گلستان انتخاب شد.

جلسه که با قرائت قرآن و سرود جمهوری اسلامی ایران شروع شد، با ارائه گزارشی از سوی عابدی رییس سازمان برنامه و بودجه استان ادامه یافت.

در ادامه دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان با ارائه گزارشی افزود: استفاده بهینه از منابع را برای دستیابی به نتایج مطلوب طبق اسناد بالادستی نظام از جمله رشد اقتصادی ۸ درصدی لازم دانسته و برنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای افزایش بهره وری را برشمرد.

وی همچنین اقدامات شاخص دانشگاه گلستان در جهت افزایش بهره وری و نتایج چشمگیر آن در بهبود کیفیت علمی دانشگاه را نیز بیان نمودند و تاکید داشتند که دانشگاه گلستان با ظرفیت علمی بالا در حوزه های تخصصی مختلف، قادر است به عنوان دانشگاه معین و پیشران علمی در تدوین سیاست های افزایش بهره وری در سطح دانشگاه های استان و دستگاه های اجرایی نقش آفرینی کند.

دکتر پیشوایی رئیس سازمان ملی بهره وری کشور، که طی سخنانی اذعان داشتند؛ نقش آفرینی دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری در نوآوری و بهره وری بسیار بالاست و طبق دستور ریاست محترم جمهور، در هر استان یک دانشگاه باید دانشگاه معین در تدوین سیاست‌های افزایش بهره وری باشد و در این جلسه، یکی از دانشگاههای استان را با توجه به‌ قابلیتها و ظرفیت‌های آن، برای این منظور انتخاب نمودیم.

وی با بیان اينکه در حال حاضر افزایش بهره وری برای کشور ما یک انتخاب نیست، بلکه یک ضرورت است، تاثیر فعالیت‌های علمی اعضای هیات علمی دانشگاه در زمینه افزایش بهره وری بر آیین نامه های ارتقا ایشان و تدوین تفاهم نامه با معاونت علمی ریاست جمهوری به منظور حمایت از طرح ها و پایان نامه های حوزه بهره وری در حوزه های کشاورزی، حمل و نقل و انرژی را از برنامه های سازمان ملی بهره وری کشور برای جامعه دانشگاهی برشمرند.

در پایان جلسه، علی محمد زنگانه استاندار گلستان ضمن جمع بندی مطالب، رییس سازمان برنامه و بودجه استان را مامور برگزاری منظم جلسات به صورت فصلی و مدیران سازمان‌ها را مامور به تدوین برش سازمانی سند افزایش بهره وری نمودند.

استاندار گلستان با بیان اينکه، نظام پرداخت حقوق باید مبتنی بر عملکرد باشد بیان داشتند، ما با اینکه ملتی با شرف و باوجدان داریم، اما در زمینه بهره وری از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم و امیدواریم با کمک هم بتوانیم در این زمینه به آنچه استحقاق این ملت است، دست یابیم.

وی دانشگاه گلستان را با توجه به‌ قابلیت ها و ظرفیت‌های آن، به عنوان‌ دانشگاه معین استان در زمینه تدوین سیاست‌های افزایش بهره وری در دستگاه‌های اجرایی استان انتخاب نموده و از روسای دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی خواستند در این زمینه با دانشگاه گلستان همکاری کنند.


تعداد بازدید: 751