دانشگاه گلستان، پیشگام در اعتلای علمی فرهنگ تعاون در کشور

پنج شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱

با امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان که با حضور مدیر کل ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی های وزارت مربوطه انجام شد، دانشگاه گلستان به عنوان اولین دانشگاهی در کشور که "پژوهشکده تعاون" در آن راه اندازی می شود، انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛  در نشستی که با حضور مدیران کشوری و استانی حوزه تعاون برگزار شد، دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان با بیان اینکه دانشگاه‌ها اتاق فکر دولت هستند، اذعان داشت: باید با ارائه مدل "ظرفیت، راه حل" به جای مدل منسوخ "بحران، بن‌بست " کوشش نماییم گره مشکلات کشور را با ظرفیت علمی دانشگاه‌ها باز نماییم.



دکتر خواجه شاهکوهی یکی از این مدلها که توسط دانشگاه گلستان و در سطح ملی ارائه شده است را برشمرد که در این مدل، مدیرکل های هر استان می توانند از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها به عنوان مشاورین علمی خود استفاده نمایند.

وی ادامه داد: در همین راستا نیز امروز دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه گلستان به عنوان مشاور اقتصادی و مشاور اجتماعی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان منصوب و معارفه شدند.


در ادامه دکتر خواجه مظفری، مدیر کل تعاون،  کار و رفاه اجتماعی استان، ضمن تشکر از اقدامات شاخص دانشگاه گلستان در حوزه کار از جمله تاسیس مرکز مهارت آموزی (TMC) با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، اظهار امیدواری نمود با کمک وزارت علوم امید است رشته های تحصیلات تکمیلی مرتبط با تعاون در دانشگاه راه اندازی گردد.

دکتر سید امیرحسین جوزی، مدیر کل ترویج، آموزش و تحقیقات تعاونی های وزارت تعاون؛ ورود دانشگاه‌های نسل جدید به حوزه تعاون را ضروری دانست تا با تقویت بنیان‌های آموزشی و پژوهشی، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر تعاونی ها باشیم.



این نشست با بازدید از امکانات و فضاهای فیزیکی دانشگاه گلستان در پردیس جدید پایان یافت.


تعداد بازدید: 475