همزمان با هفته پژوهش و فناوری، از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل شد

چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی؛ به مناسبت هفته پژوهش و فناوری روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲، طی مراسمی با حضور اعضای هیأت رئیسه، جمعی از مسئولان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان از پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۲ دانشگاه گلستان تجلیل بعمل آمد.

در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی، رئیس دانشگاه گلستان ضمن عرض تبریک هفته‌ی پژوهش و تشکر از پژوهشگران این دانشگاه گفت: مطمئن باشید که قطعا یکی از اهداف مهم دانشگاه حمایت از پژوهش هاست، تنها معاونت پژوهشی نیست که در این زمینه پویاست و بنده به طور مستمر به همکاران در حوزه‌ی های دیگر دانشگاهی نیز تاکید میکنم که در حوزه پژوهش با این معاونت یاری و همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: مهم ترین مسئله‌ی امروز ما، ماموریت‌گرایی کردن دانشگاه گلستان است. ما برآنیم تا در دانشکده ها بر اساس گروه و ظرفیت هایی که داریم ماموریت گذاری کنیم.

رئیس دانشگاه همچنین اذعان داشت: به گفته‌ی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری که اسفند ماه سال ۱۴۰۰ برای بازدید از دانشگاه آمده بودند، دانشگاه گلستان امروزه به عنوان یکی از دانشگاه های موثر در جمع دانشگاه های کشور حضور داشته و پتانسیل افزایش ظرفیت‌های پژوهشی و پویایی بیشتر در این زمینه را نیز دارد.

در ادامه دکتر محمد فرخ زاد معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گلستان نیز طی گزارشاتی عملکرد پژوهشی و علمی دانشگاه گلستان در سال ۱۴۰۱ را به اختصار اعلام کرده و در این گزارش به اقداماتی از قبیل تسهیل و اصلاح شیوه نامه‌ی پژوهانه دانشجویان تحصیلات تکمیلی، افزایش حق الزحمه چاپ کتاب، عقد قرارداد با سامانه طاقچه جهت بارگزاری و الکترونیکی کردن کتابخانه و کتاب های مورد نیاز پژوهشی و... اشاره کردند.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه گلستان همچنین اذعان داشت: ما نیاز داریم که خودمان را به عنوان دانشگاه جامع استان هرچه بیشتر از پیش به جلو سوق داده و یاری بیشتری دریافت کنیم. در راستای این امر نیز سند استراتژیک بخش آموزش عالی استان گلستان که حاصل بیست جلسه‌ی منظم جهت جمع آوری اطلاعات و یک‌پارچه کردن آن بود، انجام و منتشر شده است.

در پایان این مراسم با حضور اعضای هیأت رئیسه، پژوهشگران و فناوران برتر امسال دانشگاه گلستان معرفی و با اهدای لوح از آن ها تقدیر بعمل آمد.


تعداد بازدید: 987