گروه مهندسی پلیمر

هفتمین همایش پلیمر ایران به میزبانی دانشگاه گلستان

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی دانشگاه گلستان؛ هفتمین همایش پلیمر ایران با حضور رئیس انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، مسئولین دانشگاه  و جمعی از پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور، در تاریخ 24 و 25 آبان 1402 به میزبانی دانشگاه گلستان برگزار شد.

دکتر علیرضا خواجه شاهکوهی رئیس دانشگاه گلستان ضمن تشکر از فعالان اجرایی همایش گفت: دانشگاه گلستان بر آن است که از حوزه‌ مهندسی پلیمر برای کمک به رفع نیازهای اساسی جامعه‌ و علی‌الخصوص نیازهای اساسی استان بیش از پیش حمایت داشته باشد.

 در ادامه همایش دکتر مهدی نکومنش، رئیس انجمن علوم و مهندسی پلیمر ایران بر انتظارات از راه حل پروری در همایش های پلیمری تاکید کرده و افزودند: همایش ها در دنیا معنای خاصی دارند که متاسفانه ما به آن کم توجهی می‌کنیم و آن معنای خاص هم کشف راه حل هاست. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برگزاری این گونه همایش ها، محل دیدار جوامع تخصصی و دریافت فرکانس های یکسویه برای انجام پروژه های مشترک و یادگیری‌های بیشتر است.

در این همایش رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز طی صحبت های خود گفت: صنایع پتروشیمی یکی از پیشتازترین صنایع در دنیا و ایران بوده و علت این امر هم خروجی‌پذیری بالای جامعه از این صنعت می‌باشد. این صنعت درحال ارز آوری قابل توجهی برای کشور است؛ اما برخی از صنایع پتروشیمی و پلیمری دارای زنجیره‌ی کافی نمی‌باشند و در صورت تکمیل این جریان ارز آوری پلیمری به راحتی به دو برابر میزان کنونی ارتقاء خواهد یافت.

دکتر مهدی غفاری دبیر علمی همایش با اشاره به 312 مقاله ای که در 7 محور به دبیرخانه این همایش ارسال شده افزود: 52 مقاله به عنوان سخنرانی شفافی، 234 مقاله به عنوان پوستر پذیرفته شده است و همچنین 17 سخنران از اساتید برجسته مهندسی پلیمر سراسر کشور دعوت شدند تا از آخرین دستاوردهای پلیمر در این همایش برای شرکت کنندگان ارائه دهند.

دکتر امیر بابایی دبیر اجرایی هفتمین همایش پلیمر ایران گفت: یکی از بارزترین ویژگی های این همایش را تعداد قابل توجه مقالاتی که به دبیرخانه ارسال شده دانست که این امر موجب افتخار و نشانه‌ی اعتماد اساتید، پژوهشگران و دانشجویان این عرصه می‌باشد.

گفتنی است در این همایش نمایشگاهی از صنایع پلیمری استان و جلسات هم اندیشی بین مدیران گروه ها و دانشکده های پلیمری سراسر کشور با انجمن پلیمر ایران برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


تعداد بازدید: 157