مدیریت امور فرهنگی

آیین بزرگداشت روز دانشجو با عنوان آرمانگرایان سنگر آزادی

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار مدیریت امورفرهنگی دانشگاه، مراسم بزرگداشت روز دانشجو توسط انجمن اسلامی دانشجویان در آذرماه 96 و با حضور دکتر غلامرضا ظریفیان در سالن شهید مطهری برگزار شد.

در ابتدای مراسم سید محمد امین سید قاسمی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان بیانه ای با محوریت تبیین رسالت دانشجو مبنی بر نقد قدرت و حفظ استقلال خود از جریانات سیاسی خارج از دانشگاه قرائت نمود و بر آزادی بیان و فضای باز سیاسی در دانشگاه در چارچوب قانون و خروج دانشگاه از فضای تک صدایی در جهت پویایی فضای دانشگاه تاکید کرد.

دبیر انحمن اسلامی دانشجویان هدف از برگزاری این مراسم را پاسداشت خون سه شهید دانشجو در سال 1332 برشمرد و یادآور شد جنبش دانشجویی تا کنون هرچند با فراز و فرود هایی همراه بوده اما توانسته است رسالت های خود را حفظ نماید.

دکتر غلامرضا ظریفیان سخنران مراسم روز دانشجو ضمن اشاره به تاریخچه جنبش دانشجویی و فراز و فرود های آن از آغاز تا کنون اظهار داشت: جنبش دانشجویی در ایران پایدار ترین جنبش است، اما گفتمان و مناسباتش در حال حاضر تغییر کرده است و متاسفانه امروز با نوعی انفعال در دانشجویان روبرو هستیم که این خود نوعی رادیکالیسم است و منجر به بحران های اجتماعی در قشر دانشجو می شود. وی در ادامه افزود: در اجرای برنامه های سیاسی اگر از خارج از دانشگاه دخالت صورت نگیرد دانشجو ثابت کرده که با هر سلیقه ای به بهترین نحو عمل می‌کند.


  • برچسب ها:
  • روز دانشجو
  • انجمن اسلامی دانشجویان
  • دانشگاه گلستان
  • ظریفیان
تعداد بازدید: 651